Forum graficzne Burning-Brushes.pl

Nasza Tworczosc => Duży format => Wątek zaczęty przez: Sivva w Kwiecień 07, 2012, 10:35:28

Tytuł: Fotomanipulacje by Sivva
Wiadomość wysłana przez: Sivva w Kwiecień 07, 2012, 10:35:28
Siemanko. Grafiką zajmuje się od 2 miesięcy może troszkę więcej. Dotychczas
bawiłam się samymi sygnaturami (je również umieszczę w odpowiednim dziale :) ),
a teraz postanowiłam spróbować sił w fotomanipulacjach.

Oto pierwsza z nich (później wrzucę też drugą, ale w tej chwili nie korzystam z własnego
komputera i nie mam do niej dostępu):

(https://burning-brushes.pl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fiv.pl%2Fimages%2F31877447213490370349.png&hash=abf7598921a1fd8e8aa073823e8d7146d3cf6b79)

Stocki:
http://iv.pl/images/98189357597766500166.jpg
http://iv.pl/images/80124222662154324549.jpg
http://iv.pl/images/75464423969132000586.jpg
http://iv.pl/images/96869924401451362882.jpg

Wiem, że jest wiele nieścisłości, ale z czasem na pewno będzie lepiej.
Tytuł: Odp: Fotomanipulacje by Sivva
Wiadomość wysłana przez: Abik w Kwiecień 07, 2012, 13:26:58
Bardzo dobrze, że próbujesz fotomanipulacji. To bardzo ciekawa dziedzina, wymaga wielu godzin ciężkiej pracy żeby ją opanować, ale warto bo efekty można uzyskać nieprawdopodobne.
Co do tej pracy to nie jest najlepiej. Ten gościu na tych kamieniach odstaje od tła, jest źle wycięty. Zamek też. 
Generalnie każdy wklejony obiekt jest inaczej oświetlony - to jest też duża wada bo niszczy cały realizm i od razu wiadomo, że to manipulacja niestety.
Mimo wszystko mam wrażenie, że nie jest najgorzej. Całość ma jakiś tam klimat i wizję, nie powklejałaś byle czego byle jak bez pomysłu. Widać, że jakieś wyczucie masz i na pewno duży potencjał. Teraz musisz go jedynie wykorzystać : >

i przy okazji, zapraszam tu: http://burning-brushes.pl/przywitaj-sie/ :D
Tytuł: Odp: Fotomanipulacje by Sivva
Wiadomość wysłana przez: Sivva w Kwiecień 07, 2012, 18:02:16
A tu lepiej? :)

(https://burning-brushes.pl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fiv.pl%2Fimages%2F32792727014152999808.png&hash=d9d26d1e14d487f4742fad6a14ba1e67312d5b5f)

Stocki:
http://iv.pl/images/25423124194814620099.jpg
http://iv.pl/images/90541598623308319807.jpg
http://iv.pl/images/55019668131599089817.jpg
Tytuł: Odp: Fotomanipulacje by Sivva
Wiadomość wysłana przez: Qajs w Kwiecień 07, 2012, 18:15:58
noup, światło na stworach jest inne w porównaniu do sceny która je otacza :)

działaj dalej!
Tytuł: Odp: Fotomanipulacje by Sivva
Wiadomość wysłana przez: Abik w Kwiecień 07, 2012, 20:27:33
całość może i jest trochę lepsza, ale tak jak Qajs zauważył, dinozaury są oświetlone inaczej niż cała reszta sceny, przez to odstają ;s
możesz spróbować przemalować ich oświetlenie jeśli czujesz się na siłach... dodge tool/burn tool tu by się przydały, polecam popróbować : p
Tytuł: Odp: Fotomanipulacje by Sivva
Wiadomość wysłana przez: MetFis w Kwiecień 08, 2012, 13:14:08
zero spojnosci poiedzy stockami
pracuj tez na kolorach duzo moga zdzialac sam nie jestem mistrzem w tego typu prackach wiec tylko tyle moge ci doradzic
Tytuł: Odp: Fotomanipulacje by Sivva
Wiadomość wysłana przez: Nikersien w Maj 10, 2012, 15:11:35
Musisz nauczyć się dostosowywać wklejone obiekty do tła. Bo teraz wszystko wygląda tak sztucznie. Popracuj nad światłem, a będzie troszkę lepiej.
Tytuł: Odp: Fotomanipulacje by Sivva
Wiadomość wysłana przez: AfricA w Maj 12, 2012, 01:45:49
Elementem wpasowywania wszystkiego w tło jest odpowiednie dobranie kolorystki, cienia, rodzaju światła, jego kierunku, natężenia.

Wśród najważniejszych rzeczy:
Kolorystyka pracy jest zależna od rodzaju światła tak na prawdę. Światło w studiu, na modelu lub na przedmiocie jest światłem białym, miękkim, natomiast np. przy pejzażach masz mocne światło dzienne, które może być różne w zależności od pory dnia. Tak więc rano masz miękkie i lekko żółtawe światło, jeżeli jest bardzo wcześnie to pomarańczawe, koło południa ostre i niemal białe, wymazujące szczegóły, bardzo trudno robi się zdjęcia przy takim świetle, przedmioty i miejsca wyglądają zwykle nieprzyjemnie. Wieczorami masz wszelkie odcienie różów, pomarańczy, czerwieni, fioletów.
Ogólnie polecam na przyszłość może przerzucenie na czerń i biel a później zastosowanie filtrów w celu uzyskanai jednolitej kolorystyki.

Prócz tego pojawia się też problem tego skąd światło pochodzi. Nie chodzi mi tu tylko o kierunek z którego pada, uzgodnienie go dla wszystkich przedmiotów na scenie. Chodzi tu też o to czy to światło jest ostre, czy jest odbite (miękkie). To wszystko jest widoczne na zdjęciach na pracy, albo w postaci twardych albo miękkich cieni.

Dodatkowym aspektem jest natężenie światła i jego współgranie z tłem. Jest to konieczne.
Ogólnie podobnie jak w przypadu Digital PAintingu, czy normalnego malowania, tak tutaj niezbędne jest obserwowanie przedmiotów i środowiska, zrozumienie podstaw oświetlenia czy geometrii, faktury czy samego kształtu przedmiotów. Ich zachowania wobec światła, wobec kolorów.
Trzeba pamiętać, że światło zmienia kolor w zależności od ośrodka, a także od tego czy jest ono od czegoś odbite (dlatego też częśto-gęsto na przedmiotach rysowanych widać u dołu światło w kolorze podłoża).

Można tak mnożyć w nieskończoność, jednak proponuję na początek zapoznać się z podstawami światłocienia, operowania światłem i podstaw perspektywy (skalowanie postaci).

Pozdrawiam!