Forum graficzne Burning-Brushes.pl

Programowanie oraz Grafika => Dyskusje i pomoc (grafika) => Wątek zaczęty przez: moov w Wrzesień 23, 2009, 09:56:31

Tytuł: 3D - od czego zacz???
Wiadomość wysłana przez: moov w Wrzesień 23, 2009, 09:56:31
Ponieważ zgaduję, że są oprócz mnie takie "tłumoki", które nie są w stanie z różnych względów rozpocząć samodzielnie nauki 3D, to chciałbym kolegów w "branży" o coś prosić. Jako że podobają mi się wasze wyczyny, poza tym będzie mi to potrzebne na studiach i być może w pracy zawodowej kiedyśtam, to proszę Was o dobre tutki, programy i krótką charakterystykę ich. Czyli, powiedzcie jak wg Was powinienem zacząć, żeby nauczyć się jak najwięcej :P
Tytuł: Odp: 3D - od czego zacz???
Wiadomość wysłana przez: mlodociany w Wrzesień 23, 2009, 12:25:55
podpisuje sie ;D probowalem juz z kilkoma programami ale ciezko cokolwiek ogarnac samemu. bawilem sie dlugo w c4d ale efekty nie byly zadowalajace ;p takze rowniez nie pogardze tutami
Tytuł: Odp: 3D - od czego zacz???
Wiadomość wysłana przez: Araiel w Wrzesień 23, 2009, 12:42:20
W Polsce najbardziej popularnym softem jest 3D Studio Max i to właśnie jego polecałbym się nauczyć. Imho nie ma sensu bawić się w inne programy typu c4d czy blender. Ten drugi jest fajny, ale i tak mało firm u nas w kraju z niego korzysta, tak więc lepiej uczyć się softu, na którym by się później pracowało.

Najlepszym tutkiem do maxa jest help, w którym zresztą znajduje się dość pokaźna liczba ćwiczeń - więc już nawet bazując tylko na tym da się wyrobić 'skilla'.
Od siebie polecam również tutoriale z http://www.onnovanbraam.com/index.php?tutorials/ (http://www.onnovanbraam.com/index.php?tutorials/) (szczególnie te traktujące o Poly Modelingu) oraz http://3dtotal.com/ (http://3dtotal.com/) (duży dział z tutorialami dla początkujących "Free Stuff" -> "Tutorials"). Jak to wszystko opanujecie to będzecie pro ;)
Tytuł: Odp: 3D - od czego zacz???
Wiadomość wysłana przez: mlodociany w Wrzesień 23, 2009, 17:19:30
podziekowac ;)
Tytuł: Odp: 3D - od czego zacz???
Wiadomość wysłana przez: Raju w Wrzesień 23, 2009, 19:34:57
3D Studio Max - popieram :) Tutoriale? Google: 3ds max tutorials :D

www.max3d.pl
http://www.cgarena.com/freestuff/tutorials/tutorials.html
http://www.evermotion.org/tutorials
itp.

Jakbyscie mieli jakies pytania (ale nie: jak utworzyc boxa, itp. podstawy nie zawarte w tutach), to zapraszam na GG. W miare mozliwosci postaram sie pomoc :)
Tytuł: Odp: 3D - od czego zacz???
Wiadomość wysłana przez: moov w Październik 14, 2009, 19:57:43
Dzięki wielkie. W szczególności interesują mnie programy, które mają dużo fajnych bibliotek oficjalnych oraz nieoficjalnych, oraz takie, które umożliwią mi projektowanie architektoniczne. Korzystam z AutoCAD'a Architecture, ArchiCAD'a, ale one w zasadzie są w sumie TYLKO pod architekturę. A mnie satysfakcjonować będzie tzw. "fulopcja, czyli jak będę potrafił zrobić praktycznie wszystko w 3d. ;P
Tytuł: Odp: 3D - od czego zacz???
Wiadomość wysłana przez: Araiel w Październik 14, 2009, 20:44:29
Moov, wizualizacje architektoniczne można zarówno robić w samym maxie jak i w połączeniu z autocadem. Jeśli chodzi o to, które rozwiązanie jest lepsze, to tyle opinii ile osób. Musiałbyś sam zobaczyć jak Tobie wygodniej i szybciej się robi. Chodzi mi oczywiście o sam etap modelowania oraz przełożenia planów do programu 3d. Jeśli chodzi już o samo renderowanie to tutaj masz do wyboru tylko 3d smaxa :) Jakbyś miał jeszcze jakieś pytania, to pisz śmiało ;)