• Welcome to Forum graficzne Burning-Brushes.pl. Please log in or sign up.
 

3DS MAX- Sposób Zarabiania i Nauka

Zaczęty przez Exibit, Listopad 06, 2011, 00:02:17

Poprzedni wątek - Następny wątek
Witam!

Jak już wcześniej pisałem mam 14 lat... I chciałem zacząć się bawić z 3DS Max'em. I tutaj takie mam pytania... Zastanawiałem się nad kupnem jakiejś książki, z której bd się powoli uczył wieczorami, ale przeglądając internet znalazłem szkolenia. I czy po takich trzech szkoleniach trwających po 20H każde byłbym wstanie bardzo dobrze obsługiwać tym programem i czy byłbym w stanie zarobić kilka zł? Jeśli tak to w jaki sposób? I czy miałoby sens robić te szkolenia z większym odstępem czasowym? I ogólnie w jakim sposób można zarabiać umiejąc dobrze posługując się tym programem? Co proponujecie? Najpierw książka czy zbierać powoli pieniążki na szkolenia? Szkolenia o których mówie:

http://www.procad.pl/pf/page/szkolenia/szk/80292_Autodesk_3DS_MAX,80293.html
http://www.procad.pl/pf/page/szkolenia/szk/80292_Autodesk_3DS_MAX,80295.html
http://www.procad.pl/pf/page/szkolenia/szk/80292_Autodesk_3DS_MAX,100761.html

Wygląda nawet fajnie ten kurs, ale jest strasznie drogi.
A nie możesz mieć pewności, że jak go "przejdziesz" to wszystko zczaisz i załapiesz, może się okażesz totalnym 3D beztalenciem, a może wręcz przeciwnie, jak przeczytasz książkę za dychę to zaczniesz robić genialne grafiki.
Jeśli dopiero zaczynasz to wg mnie lepiej zacząć od czegoś lżejszego na początku
chyba, że masz dużo pieniędzy i jesteś ekstremalnie pewny, że albo będziesz grafikiem 3d albo nikim (ale jak masz 14 lat to uwierz mi, że nie możesz tego być pewnym ;] )
co do zarobienia pieniędzy to nie jest takie proste, że przelecisz sobie jakiś tam kurs i zaczniesz nagle zarabiać... ktoś musi Cię potrzebować, a w tej chwili to nawet nikt o Tobie zbytnio nic nie wie, musiałbyś się trochę wypromować, poszukać zleceń, to nie jest hop siup i żeby mieć jakiś sensowny zysk to trzeba być na prawdę niezłym... i to nie kwestia kursu tylko własnego ćwiczenia i dążenia do perfekcji, tego żaden kurs Cię nie nauczy : P

Nie do końca o to mi chodziło...
1.Jeśli o to zarabiania chodzi... To ogólnie już jeśli umiałbym naprawdę bardzo dobrze posługiwać się programem, jeśli byłbym specjalistą... Jakie wtedy istnieją możliwości zarabiania.
2. Czy do grafiki 3D trzeba mieć talent? Nie wystarczy ciężka praca ... dużo nauki itp?

To i ja się podłączę z podobnym pytaniem bo wątku nowego nie chce zakładać ;) chociaż one będzie trochę inne ale też połączone z zarabianiem i 3D ;) a mianowicie od jakiegoś czasu siedzę w temacie prostych gier 3D. Proste obiekty tworzymy w 3ds max i z tym nie ma problemu, natomiast jest problem z zaprogramowaniem animacji obiektu w układzie 3D. Niby udaje się ale idzie nam to opornie. Może ktoś zna książkę w języku polskim na temat animowania obiektów 3D np w C++ ? może ktoś studiował grafikę komputerową i może podać mi ciekawe książki na ten tema.

Cytat: Exibit w Listopad 06, 2011, 16:45:112. Czy do grafiki 3D trzeba mieć talent? Nie wystarczy ciężka praca ... dużo nauki itp?
to jest bardzo filozoficzne pytanie. Wg mnie do wszystkiego wystarczy ciężka praca, a talent jedynie może pomóc, ale nie jest potrzebny
tak samo jest w przypadku grafiki 3d, każdy może ją opanować i stać się mistrzem
ale nie znam zbyt wielu ludzi, którzy potrafią wykazać się prawdziwą determinacją i opanować coś tylko dlatego, że im się chce
chociaż być może Ty właśnie taki jesteś, albo być może masz do tej roboty predyspozycje, nie znam Cię, więc musisz sam się surowo i szczerze ocenić. Choć tak prawdę mówiąc, masz dopiero 14 lat, więc masz dużo czasu na naukę i rozwój :D

Cytat: Exibit w Listopad 06, 2011, 16:45:111.Jeśli o to zarabiania chodzi... To ogólnie już jeśli umiałbym naprawdę bardzo dobrze posługiwać się programem, jeśli byłbym specjalistą... Jakie wtedy istnieją możliwości zarabiania.
nie do końca to ile umiesz jest decydujące... jeśli chcesz być grafikiem 3d, to musisz znać swoje narzędzia perfekcyjnie, to nie podlega dyskusji... to ile i jak mógłbyś zarabiać w dużej mierze zależy od tego kto Cię zna i wie, że zajmujesz się grafiką.
najciekawsze zajęcia związane są chyba z pracą przy grach komputerowych czy filmach, ale to są miejsca dla najlepszych. Trochę łatwiej o jakieś zlecenia zrobienia wizualizacji jakiegoś budynku, jakieś reklamy na strony, okładki do książek
nie wiem jakie są z tego pieniądze bo nie jestem grafikiem, ale jeśli będziesz dobry i obrotny to na pewno da się wyżyć i zarobić ... trochę bezpieczniej byłoby trafić do jakiejś agencji graficznej czy reklamowej i robić tam regularnie jakieś animacje, zlecenia itp.

Cytat: filemok w Listopad 06, 2011, 19:39:44To i ja się podłączę z podobnym pytaniem bo wątku nowego nie chce zakładać ;) [...] może ktoś studiował grafikę komputerową i może podać mi ciekawe książki na ten tema.
mój kumpel w zeszłym semstrze na zaliczenie jednego przedmiotu robił prostą gierkę w 3d i do nauczenia się jak obsłużyć w cpp grafikę 3d korzystał z tego: http://aklimx.sppieniezno.pl/nehepl/display.php
jak kiedyś przeglądałem u mnie na uczelni w księgarni książki to nic godnego w tej tematyce nie spotkałem, więc Ci nie polecę. Ale ten tutorial jest na prawdę dobry, a opengl, o którym tam mowa to mega potężna biblioteka i warto ją znać.
swoją drogą, po ogarnięciu tego tutoriala szybko można sobie uświadomić, że oprogramowanie grafiki w grze to nie jest największy problem, dużo gorzej zaprogramować sensowną fizykę ;]

Nie wiem jaką role pełnisz na tym forum ... czy jesteś adminem, moderatorem czy kimkolwiek innym wiem, że jesteś cholernie pomocny :D Jeszcze raz dziękuje tam kliknąłem 2x podziękuje i koledze też proponuje :D Teraz wydałem 3000zł na komputer to muszę zbierać na tą marną książeczkę xD Bo tatuś już mi nie dołoży... Jeszcze raz dziękuje ; )

Nie ma za co, trzymam za Ciebie kciuki, jak już coś stworzysz to koniecznie pochwal się na forum ;D

Tak szybko to się nie stanie dopiero najprędzej jutro kupie sobie książeczkę jak będą jakieś w MediaMarkcie, a jak nie to coś na allegro zamówię... A wiadomo od razu czegoś nie stworze, znaczy stworze, ale jakieś badziewe, którym nie będzie się co chwalić. I tu moja następna prośba jakbym nie znalazł nic w Media lub Empiku, którą książeczke z alegro byś polecił?

Cytat: Exibit w Listopad 06, 2011, 23:54:46A wiadomo od razu czegoś nie stworze, znaczy stworze, ale jakieś badziewe, którym nie będzie się co chwalić.
Wręcz przeciwnie, powinieneś bo masz historię swojego rozwoju, masz szanse ogarnąć jakie postępy robisz a i z pewnością jak odbiera to inna osoba :) to tyż ważne.
bo chciałem







A cała twórczość widnieje tu: WhiteBlackRose

decremi.pl/ portfolio

W sumie masz racje xD
A mógłby mi ktoś jeszcze doradzić co do tej książeczki?

Ja na twoim miejscu kupował bym z pewnością książeczkę tego typu : http://allegro.pl/podrecznik-kurs-3d-studio-po-prostu-3ds-max-5-i1896166300.html tylko najnowszą a nie taką lekko starą. Chociaż lepsze było by się zaopatrzenie w kursy wideo : http://allegro.pl/kurs-3ds-max-2011-wizualizacja-3d-od-mepi-i1894855433.html . Co zakupisz to już twoja decyzja.

PS. w jakiejś bibliotece komputer świat albo experta widziałem taki kurs ( cała książeczka temu poświęcona + płytka z programem i materiałami) w cenie nie pamiętam jakiejś ( coś chyba koło 30 zł było ale nie dam ręki sobie uciąć).
Pozdro
bo chciałem







A cała twórczość widnieje tu: WhiteBlackRose

decremi.pl/ portfolio

Co do tego kursu, który trwa 2H to nie uważasz, że to jest mało i jeszcze kosztuje to 70 zł xD Moim zdaniem praktyczniejsza jest książka, gdzie masz ją przed twarzą i robisz sobie coś na ekranie, a ten kurs ? To tak nie wiem do końca jak to działa, ale jeśli to jest zwykły film to trzeba cały czas to minimalizować itp xD

Wiem, że napisałeś, że podlega to mojemu zdaniu, ale to takie moje rozważania xD Jeszcze raz wielkie dzięki wam :D

Ja się kiedyś uczyłem z takich kursów i nie narzekam, tam masz pokazane zapewne jak wymodelować jakiś konkretny obiekt a co za czym idzie pokazany interfejs i działanie programu, a jak to opanujesz to dalej samemu można swawolić :D No ale każdy woli swoje, w sumie książka nie jest zła :)
bo chciałem







A cała twórczość widnieje tu: WhiteBlackRose

decremi.pl/ portfolio

ten kurs się totalnie nie opłaca
za darmo (chociaż raczej po angielsku) znajdziesz wideo tutoriale o podobnej tematyce

Co do ksiązki o 3ds maxie, to świetna jest ta: http://helion.pl/ksiazki/3ds-max-2010-biblia-kelly-l-murdock,max10b.htm ale jest droga i gruba xd .... Tą "Po prostu 3ds max", co dałeś do niej linka chyba też widziałem, tylko za 6-7 dych o ile pamiętam, więc jak na allegro jest za 3 to się całkiem opłaca :D
ogólnie o 3ds maxie dużo jest dobrych książek, albo inaczej - trudno trafić na złą książkę... trochę ich sobie przejrzałem i większość jest na prawdę fajnych.

Rzeczywiście fajna, ale cena mnie troszkę przerażą, wygląda na książke, która zawiera dużo wiedzy i starczyłaby mi na długo, ale nie wiem czy po pieniążkach wydanych na komputerek nawet tyle uzbiore ; ) Dzisiaj byłem w MediaMarkcie, a tam tylko jakaś cieniutka książeczka za 36 zł, która na pewno nie mogła mieć za wiele ... Postaram się zgromadzić sumkę  ; )