Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Autor Wątek: 3DS Max - jakis problem  (Przeczytany 3095 razy)

0 Użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Raju

  • *****
  • Podziękowania otrzymane: 34
    • Zobacz profil
    • deviantART
3DS Max - jakis problem
« dnia: Luty 07, 2009, 12:19:06 »
Na razie mam jedno, ale w przyszłości na pewno będzie ich więcej  :lol-sweat:

Co sie stało i jak to naprawić? :/
Powinno byc tak (obrazek z Google):

A jest tak:


Chodzi mi o te strzalki do przesuwania obiektow. Cos sie samo zepsulo, moze ja cos wcisnalem niechcacy-niewazne. Jak to naprawic? :( ^^"
« Ostatnia zmiana: Listopad 07, 2010, 20:48:40 wysłana przez Abik »

Lysander

  • *****
  • Podziękowania otrzymane: 202
    • Zobacz profil
  • Ostatnie nagrody:
  • Layout of the Fortnight #42
  • Layout of the Fortnight #27
3DS Max
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 07, 2009, 12:24:00 »
tak samo jak na obrazku z googli musisz mieć zaznaczony ten przyrząd do przesuwania obiektów : P
Give sanity a longer leash  |  H+ 

Abraxas

  • *
  • Podziękowania otrzymane: 0
    • Zobacz profil
3DS Max
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 07, 2009, 12:24:21 »
chyba musisz nacisnąć X na klawiaturze. Usunąłem maxa więc nie moge sprawdzić. Spróbuj.

Jak to nie pomoże, to możesz usunąć konfigi w document and settings.

Raju

  • *****
  • Podziękowania otrzymane: 34
    • Zobacz profil
    • deviantART
3DS Max
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 07, 2009, 12:27:31 »
Problem sie sam rozwiąże chyba, bo mi sie tak schrzanił 3DS, że musze go przeinstalować, cholera :/
Cytat: "Lysander"
tak samo jak na obrazku z googli musisz mieć zaznaczony ten przyrząd do przesuwania obiektów : P

Zaznaczylem przeciez ^^" Myslalem, ze to logiczne :P

Abraxas

  • *
  • Podziękowania otrzymane: 0
    • Zobacz profil
3DS Max
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 07, 2009, 12:32:10 »
program sie nie schrzanił, też tak miałem. Wyłaczyłeś po prostu widoczność tego kwadracika. Szukaj skrótów klawiszowych, albo tak jak mówilem - usuń konfigi ;]

Raju

  • *****
  • Podziękowania otrzymane: 34
    • Zobacz profil
    • deviantART
3DS Max
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 07, 2009, 13:00:23 »
Teraz mam kolejny problem:


"X" nie dziala, niestety, tak jak naprawa (Repair) w instalatorze.

EDIT:
Rozwiazalem problem:
Customize -> Custom UI and Defaults Switcher -> Klikamy na DefaultUI -> Set

Gotowe! :D

pecos

  • *
  • Podziękowania otrzymane: 0
    • Zobacz profil
3DS Max
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 08, 2009, 12:17:11 »
up na prosbe misia.

Raju

  • *****
  • Podziękowania otrzymane: 34
    • Zobacz profil
    • deviantART
3DS Max
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 08, 2009, 12:19:31 »

Uzylem TurboSmootha i oto co sie stalo :s Jest na to jakas rada? :/

Araiel

  • *
  • Podziękowania otrzymane: 29
    • Zobacz profil
    • Portfolio
  • Ostatnie nagrody:
  • Work of the Month #3
3DS Max
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 08, 2009, 13:53:26 »
Jest na to rada - musisz użyć chamfera na krawędziach tak, żeby turbosmooth nie robił takich wielkich zaokrągleń. Dodatkowo sprawdź czy przypadkiem nie masz nigdzie jakichś trójkątów.
Moje Portfolio - www.lukaszliszko.com

Sympatyk

  • *****
  • Podziękowania otrzymane: 44
  • Master of science
    • Zobacz profil
    • Moje
  • Ostatnie nagrody:
  • Layout of the Fortnight #45
3DS Max
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 23, 2009, 13:13:42 »
Jak zrobic żeby po nałożeniu jakiegoś materiału/tekstury była ona widoczna odrazu a nie tylko po renderowaniu. Aktualnie jak nałoże jakiś materiał/ tekstury to obiekt zmienia mi kolor na taki szarawy ale po renderowaniu już jest dobrze a chciałbym widzic to już przed.

Araiel

  • *
  • Podziękowania otrzymane: 29
    • Zobacz profil
    • Portfolio
  • Ostatnie nagrody:
  • Work of the Month #3
3DS Max
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 23, 2009, 13:28:09 »
Cytat: Sympatyk
Jak zrobic żeby po nałożeniu jakiegoś materiału/tekstury była ona widoczna odrazu a nie tylko po renderowaniu. Aktualnie jak nałoże jakiś materiał/ tekstury to obiekt zmienia mi kolor na taki szarawy ale po renderowaniu już jest dobrze a chciałbym widzic to już przed.

Należy w opcjach metariału (w oknie Material Editor "M") zaznaczyć pole "Show Standard Map in Viewport" - taki niebiesko-biały sześcian.
Moje Portfolio - www.lukaszliszko.com

Sympatyk

  • *****
  • Podziękowania otrzymane: 44
  • Master of science
    • Zobacz profil
    • Moje
  • Ostatnie nagrody:
  • Layout of the Fortnight #45
3DS Max
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 23, 2009, 14:04:57 »
coś nie działa albo się nie zrozumieliśmy :)
Chodzi mi oto żeby na tym prostopadłościanie były widoczny materiał

http://i44.tinypic.com/2q80x1x.jpg

Araiel

  • *
  • Podziękowania otrzymane: 29
    • Zobacz profil
    • Portfolio
  • Ostatnie nagrody:
  • Work of the Month #3
3DS Max
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 23, 2009, 14:28:49 »
Cytat: Sympatyk
coś nie działa albo się nie zrozumieliśmy :)
Chodzi mi oto żeby na tym prostopadłościanie były widoczny materiał

http://i44.tinypic.com/2q80x1x.jpg

Sprawdzałem u siebie i u mnie działa. Spróbuj jeszcze kliknąć ppm na nazwę "perspective" w viewporcie i tam pozmieniać opcje.
Moje Portfolio - www.lukaszliszko.com

Raju

  • *****
  • Podziękowania otrzymane: 34
    • Zobacz profil
    • deviantART
3DS Max
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 26, 2009, 15:04:56 »

Chodzi mi o te czarne pola. Jak sie ich pozbyc? ;(

[ Dodano: 26 Luty 09, 15:11 ]
Juz wiem co sie stalo. Zipper (www.zipper.deviantart.com) powiedzial, zebym nie konwertowal do Poly po zrobieniu ksztaltu za pomoca Line. Dziala :P

Araiel

  • *
  • Podziękowania otrzymane: 29
    • Zobacz profil
    • Portfolio
  • Ostatnie nagrody:
  • Work of the Month #3
3DS Max
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 26, 2009, 15:28:38 »
Rozumiem, że to będzie elektryk? Jeśli tak, to źle się do niego zabrałeś. Zrobienie kształtu ze spline'u i użycie na nim funkcji extrude wyklucza Tobie używanie jakiegokolwiek smootha. Ja w swojej gitarze korpus robiłem z boxa przekonwertowanego na editable poly.

Dla przykładu daję siatkę tego Ibaneza co robiłem kiedyś (wyłączyłem smootha z korpusu)

Moje Portfolio - www.lukaszliszko.com