Forum graficzne Burning-Brushes.pl

Programowanie oraz Grafika => Dyskusje i pomoc (grafika) => Wątek zaczęty przez: Chomik. w Grudzień 21, 2009, 19:20:14

Tytuł: artefakty przy wydobywaniu koloru :(
Wiadomość wysłana przez: Chomik. w Grudzień 21, 2009, 19:20:14
eh, w koncu to pisze (z malej inicjatywy Unreala ;p, ale to i tak moj problem). jest taka kwiestia, ze ja lubie sporo klikac i takie 5% krycie w pedzlu mi nie straszne. wczesniej mi to nie przeszkadzalo za bardzo, jakos to potrafilem zatuszowac, ale w koncu mnie zaczelo bardziej wkurzac. otóż przy malowaniu ciagle w jednym punkcie (np. jak sobie chce swiatelko zrobic xD) wychodza straszne schody w przejsciu koloru, taki szpetny gradient. wczesniej jakos mi sie udawalo to rozmyciem gaussianskim zniwelowac, ale przy rozmyciu rozmywa sie nie tyle to brzydkie przejscie, co i slabnie i rozlewa kolor - potem jest tylko wiecej roboty. mam to w cs4, mialem w cs2, Abik chyba tez na to narzekal. ktos moze pomoc? :(
Tytuł: Odp: artefakty przy wydobywaniu koloru :(
Wiadomość wysłana przez: Abik w Grudzień 21, 2009, 19:23:36
no ja też to mam w cs3... ale tylko przy łagodnych przejściach, przy tych gwałtownych to nie wychodzi, też chciałem szukać na to lekartstwa, ale póki co nic mądrego się nie dowiedziałem :P
Tytuł: Odp: artefakty przy wydobywaniu koloru :(
Wiadomość wysłana przez: Nogaren w Grudzień 21, 2009, 20:44:01
bardzo miło by było gdybyś zaprezentował screenem ten efekt ;]
Tytuł: Odp: artefakty przy wydobywaniu koloru :(
Wiadomość wysłana przez: Unreal w Grudzień 21, 2009, 23:10:49
(https://burning-brushes.pl/imghost/uploads/a305d1e089.png)


soft brush 200px z opacity na 20 %

po kilku kliknieciach na srodku a tam na dole w rogu kawalek takiego co hardkorowym klikaniu : p


chomik, a nie lepiej zmiejszac opacity warstwy do 20, a nie pedzla? mniej to wygodne - wiem. troche wiecej sie meczyc trzeba, ale efekt jest lepszy
Tytuł: Odp: artefakty przy wydobywaniu koloru :(
Wiadomość wysłana przez: Abik w Grudzień 21, 2009, 23:15:21
Cytatchomik, a nie lepiej zmiejszac opacity warstwy do 20, a nie pedzla? mniej to wygodne - wiem. troche wiecej sie meczyc trzeba, ale efekt jest lepszy
efekt jest ten sam :P ... a nie wszystko da się tak samo dobrze i szybko zrobić bez zmniejszania krycia pędzla, to się przydaje przy rysowaniu nebuli albo własnych tekstur planety ^^
ale sam też prawie zawsze korzystam z opacity warstwy, a nie pędzla bo jest (jak dla mnie) właśnie bardziej wygodne ;p
Tytuł: Odp: artefakty przy wydobywaniu koloru :(
Wiadomość wysłana przez: Chomik. w Grudzień 22, 2009, 13:04:27
probowalem malowac raz na kazdej warstwie i w sumie to samo. tak - robic ponad 10 warstw i potem bawic sie ich opacity, zeby zrobic jeden element - nie jest to wygodne, no ale cóż.. ;p
nie tyle do malowania nebuli, co konkretnie przy jej oswie- i doswietlaniu, np. przez gwiazdy i takie tam.

ps. na nowej pracy nie bedzie tego az tak widac :>
Tytuł: Odp: artefakty przy wydobywaniu koloru :(
Wiadomość wysłana przez: yumi w Grudzień 22, 2009, 13:48:02
No ja mam w sumie tak samo i jeszcze mi się robią brzydkie plamy jeśli dodam jakąś teksturę ze światłami i potem jeszcze bawię się kolorami :/

Jak np.

(https://burning-brushes.pl/imghost/uploads/a2c6418040.jpg)

Przy gm jest dość podobnie, schody jak cholera mi wychodzą :S
Wkurza mnie to nieziemsko, w sumie myślałam, że to może wina karty graficznej i dość starych sterowników, ale nie wiem, kombinowałam z tym trochę i było tylko ciut lepiej ;x
Teraz po formacie to już w ogóle jest kicha ;x
Tytuł: Odp: artefakty przy wydobywaniu koloru :(
Wiadomość wysłana przez: Annoyer13 w Grudzień 22, 2009, 14:50:34
hmm, to chyba ps, więc wszystko jasne... ; d
Tytuł: Odp: artefakty przy wydobywaniu koloru :(
Wiadomość wysłana przez: Abik w Grudzień 22, 2009, 14:54:47
nie jasne bo w gimpie też to jest :P ... kiedyś specjalnie sprawdzałem : dd
wiec pewnie to coś bardziej ze sprzętem związane, może jakbyśmy mieli koksowe kompy to by było łagodne przejście, a tak jak komp nie daje rady z wyliczeniem i wyrenderowaniem tego wszystkiego to tak jest : d
Tytuł: Odp: artefakty przy wydobywaniu koloru :(
Wiadomość wysłana przez: Chomik. w Grudzień 22, 2009, 16:00:17
Abik, generowanie grafiki 2d? no sory :D 3d to moze kompa obciazyc, ale chyba nie 2d. widocznie tak sa te programy zrobione i koniec :| w PS7 tez tak jest

radial blurem niby sie tez dobrze to zamazuje, ale przejscie robi sie ziarniste. hehe :D
Tytuł: Odp: artefakty przy wydobywaniu koloru :(
Wiadomość wysłana przez: Abik w Grudzień 22, 2009, 16:09:42
Cytat3d to moze kompa obciazyc, ale chyba nie 2d.
a ile mb mają Twoje psd? :P patrzyłeś kiedyś? te największe pewnie coś koło 200mb... i to wszystko gdzieś w pamięci musi być załadowane i przetwarzane, a to na pewno muli, po za tym obliczenie takiego gradientu itp. to też raczej nie jest prosta operacja : d
no nie chce mi się wierzyć, że to jest wada tylko i wyłącznie programów bo już by to dawno chyba naprawili :P
chociaż kto to w sumie wie :P
Tytuł: Odp: artefakty przy wydobywaniu koloru :(
Wiadomość wysłana przez: Lysander w Grudzień 22, 2009, 16:59:56
Zjawisko o którym mówicie to "colo(u)r banding" ( http://en.wikipedia.org/wiki/Colour_banding ) i nie ma na to złotego środka.

Można próbować to blurować, dodawać trochę noise lub przy tworzeniu nowego dokumentu zmienić w "Color mode" głębię z 8 na 16 bit.
Tytuł: Odp: artefakty przy wydobywaniu koloru :(
Wiadomość wysłana przez: Chomik. w Grudzień 24, 2009, 21:36:42
Abik, moje najwieksze maja nierzadko ponad 500 ;D no ale sluchaj, nawet jak robisz nowy dokument co ma 200x200px i 72dpi i zaczniesz brushowac to sie tak robi, wtedy .psd nie wazy tak duzo. takze macie tez racje, to juz tak jest. Lysander chyba wyjasnil nam wystarczajaco, dzieki.
Tytuł: Odp: artefakty przy wydobywaniu koloru :(
Wiadomość wysłana przez: Gabryk w Luty 08, 2010, 21:11:25
A spr. ktoś te same obrazeczki na starym dobrym CRT ? Bo podejrzewam że nie będzie tego problemu. To raczej wada LCD że słabo wychodzi im wyświetlanie takich przejść kolorów. Szczególnie ciemnych :)