• Welcome to Forum graficzne Burning-Brushes.pl. Please log in or sign up.
 

Gimp

Zaczęty przez Abik, Maj 24, 2008, 19:27:11

Poprzedni wątek - Następny wątek
Unreal to nie ja.
Widziałem jego temat i prosił o wykonanie czegoś takiego.

Unreal widzisz, Ty mi tutaj wyskakujesz ze sposobem zrobienia tego w PS

pentool albo zwykła linia i wymazujesz soft brushem końce. Inaczej się nie da (chyba)

CytatInaczej się nie da (chyba)
jasne, że się da, "there is (always) more than one way to do it" :P
można by zrobić prostokątne zaznaczenie o wysokości 1px i wtedy w środku dać gradient 'dwustronny' biały w środki, albo namalować soft brushem dużym białym : P
i można by próbować jeszcze wielu innych sposobów, ale i tak żaden nie będzie lepszy od prostej kreski i wymazania końców : P

Cytatprzecież już Ci napisali na GA
a czym my jesteśmy teraz na ga, żeby to miało jakiekolwiek znaczenie ?  - . -

Sympatyk, no to w takim razie zwracam honor :P

a Ty Abik już sie tak nie denerwuj, bo jeszcze Ci gul skoczy :P tylko mnie czasem nie pobij, bo widze, że sie napinasz od razu :P

Ale macie problemy heh :D

Joł joł!
jest tu ktoś kto jeszcze używa gimpa?
Ja przed chwilą po około rocznej przerwie od tego programu go sobie instalnąłem, na pierwszy rzut oka sporych zmian nie ma... mocno się przestraszyłem bo pierwsze uruchomienie trwało cholernie długo, ale pewnie ono jest trochę traktowane jako ostateczny etap instalacji bo drugie uruchomienie było już błyskawiczne (3-4 sekundy, chyba szybciej nawet niż mój ps cs3, który nie jest obciążony żadnymi dodatkowymi czcionkami, brushami itp itd, tak samo jak ten mój nowy gimp)

no ale kij z tym, najważniejsze dla mnie jest to czy poprawiła się stabilność działania gimpa i jak duże obrazy jest wstanie obsłużyć bo to była największa (i właściwie jedna z niewielu : P ) wad gimpa, która w moim przypadku zdecydowała o tym, że przesiadłem się na ps'a

na pierwszy, drugi i trzeci rzut oka od strony interfejsu, filtrów, narzędzi i całej tej masy narzędzi nie zmieniło się wiele, a to daje mi nadzieję, że w nowych wersjach skupiali się na optymalizacji, byłoby bosko : >

to co zauważyłem, że się zmieniło to teraz nieco inaczej robi się pluginy/skrypty do gimpa, zostało to trochę uporządkowane i skrypty są ewidentnie odróżnione i oddzielone od pluginów... polecam tę stronkę odnośnie pisania pluginów: http://developer.gimp.org/writing-a-plug-in/1/index.html :D

jak znajdę jakiś fajny nowy gadżet albo się okaże, że gimp jest wreszcie stabilny to dam znać : D

Wstępna wersja gimpa 2.8 powstała i dzięki przebudowaniu paru gadżetów, gimp potrafi wykorzystywać akcelerację sprzętową, co powinno przyspieszyć i ustabilizować jego działanie. (Co jak dotąd było chyba największą bolączką tego programu)

Dla nie zorientowanych warto wspomnieć, że cała seria wersji 2.7.X dodała takie bajery jak interfejs jedno-okienkowy w windowsie (!) i......... GRUPOWANIE WARSTW! (Którego brak był chyba jeszcze większą bolączką niż ślamazarność i niestabilność programu : p )

Łącznie wersje 2.7.X i 2.8 wprowadzają oczywiście sporo więcej, ale o tym możecie poczytać sami tu i ówdzie. Polecam:
http://www.gimp.org/
http://www.komputerswiat.pl/nowosci/programy/2012/15/gimp-28-coraz-blizej-pobierz-wersje-rc-juz-teraz.aspx
http://webhosting.pl/GIMP.2.8.przyniesie.nam.sprzetowa.akceleracje.operacji.na.grafice
http://gimp.edu.pl/1276-gimp-2-8-wydany.html

Giń photoshopie! :D


Wyszła oficjalna stabilna wersja 2.8, a w niej jednookienkowość, grupowanie warstw, obracanie brushy
http://www.gimp.org/
Give sanity a longer leash  |  H+ 

impra impra impra
po 4 latach wreszcie doczekałem się grupowania warstw : p

chyba jestem niezłym retro, bo czasem mi się zdarza skorzystać jeszcze z gimpa :D Ostatnie aktualizacje są dość pomocne, więc nie jest tak źle z tym narzędziem