Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Autor Wątek: Grafika komputerowa - historia i zastosowanie  (Przeczytany 6872 razy)

0 Użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

theqatrick

  • *
  • Podziękowania otrzymane: 2
    • Zobacz profil
  • Ostatnie nagrody:
  • Signature of the Week #98
  • Userbar of the Week #5
  • Signature of the Week #86
Grafika komputerowa - historia i zastosowanie
« dnia: Wrzesień 01, 2010, 15:01:53 »
Początki grafiki komputerowej sięgają lat 50. XX wieku, jednak ze względu na duże koszty komputerów i urządzeń graficznych, aż do lat 80. grafika komputerowa była wąską specjalizacją, a na jej zastosowania praktyczne mogły pozwolić sobie ośrodki badawcze, duże firmy oraz instytucje rządowe. Dopiero gdy w latach osiemdziesiątych rozpowszechniły się komputery osobiste, grafika komputerowa stała się czymś powszechnym. Mieliście może styczność z pierwszym Photoshop'em lub Gimpem?
Jaki był wasz pierwszy program? Od jakiego kompa zaczynaliście

Wyobraźcie sobie pracę bez warstw :D
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 01, 2010, 18:29:53 wysłana przez theqatrick »

yumi

  • *****
  • Podziękowania otrzymane: 60
  • Let's face it, I'm hotter than you!
    • Zobacz profil
    • Zupa!
  • Ostatnie nagrody:
  • Layout of the Fortnight #7
  • Layout of the Fortnight #19
  • Userbar of the Week #10
  • (zobacz wszystkie)
Odp: Grafika komputerowa - historia i zastosowanie
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 01, 2010, 16:49:58 »
Po co dałeś taki kolor czcionki, że na ciemnym stylu nie da się tego czytać? Zresztą wątpię, żeby na jasnym też wyglądało to jakoś w miarę dobrze X.x

Poza tym nawet w regulaminie coś o tym jest:
Cytuj
II. Niedozwolone treści.
10. Pisanych w większości wielką czcionką/kolorem/podkreśleniem/kursywą.

:D

A co do mojego pierwszego programu graficznego to był to Photoshop CS2.
Nie pamiętam dokładnej konfiguracji mojego pierwszego kompa, bo służył mi głównie do grania w Doom'a 2 ;D
A jakbym miała pracować kiedyś tam na starym kompie i Photoshopie, po prostu pewnie bym się przystosowała.

^ by Zins :D

V3L

Odp: Grafika komputerowa - historia i zastosowanie
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 01, 2010, 17:01:26 »
Moją przygodę z grafiką zaczął Photoshop 6.0 CE PL. Następnie stopniowo kolejne wersje aż po CS4 którą obecnie posiadam.
A było to na Athlonie 1000, GeForce 4 MX 440, Ram z 512mb i HDD 30gb. Głównej nie pamiętam a muzykę miałem zintegrowaną.
"Jeżeli problem można rozwiązać - nie ma się czym martwić.
Jeżeli problemu nie można rozwiązać - to po co się martwić ?"



theqatrick

  • *
  • Podziękowania otrzymane: 2
    • Zobacz profil
  • Ostatnie nagrody:
  • Signature of the Week #98
  • Userbar of the Week #5
  • Signature of the Week #86
Odp: Grafika komputerowa - historia i zastosowanie
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 01, 2010, 18:33:54 »
Ja wszystko zacząłem od Painta z 98, a tak szczerze od Photoshop 7.0, obecnie mam Photoshop CS5 Extended. Pierwszy komp ... 256 RAM, jakiś Athlon, mały dysk, CD-ROM i dyskietki, XP...
Teraz nie wyobrażam sobie starego interface'u i brak Content-Aware czy inteligentnego zaznaczenia, skalowania...
W gimpie tego nie ma więc na te czasy gimp jest zacofany.
Chciał bym skorzystać z tego Mac'a i PS'a co dałem na ilustracji :D A wy?

Abik

Odp: Grafika komputerowa - historia i zastosowanie
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 01, 2010, 19:26:46 »
Cytuj
A jakbym miała pracować kiedyś tam na starym kompie i Photoshopie, po prostu pewnie bym się przystosowała.
ale chyba nie aż tak starym kompie i photoshopie jak na dołączonym zdjęciu :P
przecież on z grubsza nie wiele różni się od painta obecnego :S

ja zaczynałem od gimpa 2.2, mega fajne nardzędzie z niego było... jakoś po kilku miesiącach zacząłem używać 2.4... później spróbowałem ps cs2, ale po za grupowaniem warstw(którego wtedy i tak nie potrafiłem wydajnie wykorzystać) i blending options(którego możliwości wtedy wydawały mi się średnio użyteczne : D) nie oferował nic ponad to co miałem w gimpie 2.4, więc wróciłem do gimpa... dopiero jakieś 4 miesiące później spróbowałem ps cs3 i ten już mi do gustu przypadł na stałe : P

Sympatyk

  • *****
  • Podziękowania otrzymane: 44
  • Master of science
    • Zobacz profil
    • Moje
  • Ostatnie nagrody:
  • Layout of the Fortnight #45
Odp: Grafika komputerowa - historia i zastosowanie
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 01, 2010, 21:42:44 »
Wydaje mi się, że był to właśnie GIMP 2.2 ale głowy nie dam.
Kiedy? jakieś 5 lat temu, jednak wtedy jedynie zmieniałem kolor włosów i takie tam różne przeróbki.
Komputer był taki sam jak teraz, nie monitor miałem 17'' i myszke kulkową  :)

Teraz gimp 2.4 i 2.6, komputer ten sam więc bez większych zmian :)

theqatrick

  • *
  • Podziękowania otrzymane: 2
    • Zobacz profil
  • Ostatnie nagrody:
  • Signature of the Week #98
  • Userbar of the Week #5
  • Signature of the Week #86
Odp: Grafika komputerowa - historia i zastosowanie
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 02, 2010, 15:00:34 »
Sympatyk, nic nie przekona Cię do PS'a?

Dollie

Odp: Grafika komputerowa - historia i zastosowanie
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 02, 2010, 15:41:29 »
Gimp 2.4 > Gimp 2.6 > PS 7  > PS CS3 > Illustrator CS3 ;p
a kompa mam tego samego od około 5 lat i nie zapowiada się na wymianę :)

Sympatyk

  • *****
  • Podziękowania otrzymane: 44
  • Master of science
    • Zobacz profil
    • Moje
  • Ostatnie nagrody:
  • Layout of the Fortnight #45
Odp: Grafika komputerowa - historia i zastosowanie
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 02, 2010, 20:52:55 »
Sympatyk, nic nie przekona Cię do PS'a?
Sprawa wygląda tak. Wiem PS jest lepszy, tego nie da się ukryć, dodatkowo jest też płatny.
Gimp jest darmowy, możliwości jego są porównywalne więc dla siebie nie potrzebuje jakiegoś pirata z neta.
Tak mi się też wydaje, że jego wymagania są większe od GIMP-a ale głowy za to nie dam.

Eldi

  • *
  • Podziękowania otrzymane: 25
    • Zobacz profil
Odp: Grafika komputerowa - historia i zastosowanie
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 03, 2010, 06:55:31 »
Nie wydaje Ci się ;)
Taki PS CS 5 w ogóle nie ruszy na moim kompie, a najnowszy Gimp śmiga bez problemu.


Mój pierwszy program? Zdaje się, ze Paint :D A potem, hm... chyba Gimp, wersji nie pamiętam. Do tego PhotoFiltre, które ostatecznie zostało wywalone w kosmos.
A kompa wciąż mam jednego i tego samego... nawet nie ma co podawać jego parametrów ;x
Cinis et manes et fabula fies.

Abik

Odp: Grafika komputerowa - historia i zastosowanie
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 03, 2010, 10:36:23 »
Cytuj
Taki PS CS 5 w ogóle nie ruszy na moim kompie, a najnowszy Gimp śmiga bez problemu.
tak, ale np. ps cs3 by ruszył i działałby na pewno wydajniej

jak dla mnie tak z grubsza ps od gimpa różni się trzema rzeczami, tym, że działa szybciej i wydajniej (robienie w gimpie czegoś w wymiarach 3000x3000 to masochizm), tym, że ma grupowanie warstw i tym, że ma blending options... chociaż te dwie ostatnie rzeczy w gimpie dałoby się dorobić jako wtyki, no ale sam program tych funkcji niestety nie posiada ;s
po za tymi trzema rzeczami to oba programy są dość podobne i zdarzy się, że np. gimp ma jakiś filtr, którego nie ma ps itp, ale to są tylko pierdoły : P

theqatrick

  • *
  • Podziękowania otrzymane: 2
    • Zobacz profil
  • Ostatnie nagrody:
  • Signature of the Week #98
  • Userbar of the Week #5
  • Signature of the Week #86
Odp: Grafika komputerowa - historia i zastosowanie
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 03, 2010, 19:13:34 »
tak, ale np. ps cs3 by ruszył i działałby na pewno wydajniej

jak dla mnie tak z grubsza ps od gimpa różni się trzema rzeczami, tym, że działa szybciej i wydajniej (robienie w gimpie czegoś w wymiarach 3000x3000 to masochizm), tym, że ma grupowanie warstw i tym, że ma blending options... chociaż te dwie ostatnie rzeczy w gimpie dałoby się dorobić jako wtyki, no ale sam program tych funkcji niestety nie posiada ;s
po za tymi trzema rzeczami to oba programy są dość podobne i zdarzy się, że np. gimp ma jakiś filtr, którego nie ma ps itp, ale to są tylko pierdoły : P

No i Content-Aware Spot Healing Brush i Fill, oraz Content-Aware Scaling.

Abik

Odp: Grafika komputerowa - historia i zastosowanie
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 03, 2010, 19:16:38 »
Cytuj
No i Content-Aware Spot Healing Brush i Fill, oraz Content-Aware Scaling
mówię o CS3 i gimpie 2.4... i mówię o tym co robi na prawdę różnice, nie wiem czy te funkcje co wymieniłeś są takie mega użyteczne, ja ciągle używam cs3 i jakoś niczego mi nie brakuje
po za tym gimp też ma parę gadżetów, których nie ma ps (ba, masę, a nie parę), ale chodziło mi tylko o zaznaczenie tych najbardziej kluczowych różnic, a nie szczegółów

theqatrick

  • *
  • Podziękowania otrzymane: 2
    • Zobacz profil
  • Ostatnie nagrody:
  • Signature of the Week #98
  • Userbar of the Week #5
  • Signature of the Week #86
Odp: Grafika komputerowa - historia i zastosowanie
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 03, 2010, 19:20:00 »
mówię o CS3 i gimpie 2.4... i mówię o tym co robi na prawdę różnice, nie wiem czy te funkcje co wymieniłeś są takie mega użyteczne, ja ciągle używam cs3 i jakoś niczego mi nie brakuje
po za tym gimp też ma parę gadżetów, których nie ma ps (ba, masę, a nie parę), ale chodziło mi tylko o zaznaczenie tych najbardziej kluczowych różnic, a nie szczegółów
Też tak mówiłem, teraz do (prawie) każdego zdjęcia używam Content-Aware. Dla foto-amatorów a tym bardziej fotografów, czy osób które wstawiają foty na NK/FB jest to ogromna gratka. Nie wyobrażam sobie przesiadki. Aha, no a inteligentne zaznaczanie pomaga przy wycinaniu renderu włosów (i nie tylko), co sobie bardzo cenię.

PS 1.0:
[media]http://www.youtube.com/watch?v=Bhf8q3THToI[/media]

PS 5.0 (uwaga, dostępny download):

http://www.brothersoft.com/adobe-photoshop-253733.html
A tu taka ewolucja do CS3:
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 03, 2010, 19:46:38 wysłana przez theqatrick »

Abik

Odp: Grafika komputerowa - historia i zastosowanie
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 03, 2010, 19:43:40 »
hoho, fajna ta grafika z panelami narzędzi :D
jakby się bardzo uprzeć to dużo się nie zmienił : DDD