Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Autor Wątek: Symulacja ugięcia.  (Przeczytany 1072 razy)

0 Użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

m4the0

  • *
  • Podziękowania otrzymane: 0
    • Zobacz profil
Symulacja ugięcia.
« dnia: Czerwiec 06, 2012, 23:36:47 »
Witam czy zna ktoś jakiś prosty sposób na zasymulowanie ugięcia jakiejś części obrazka, w dosyć prosty sposób lub trudniejszy jednak wtedy prosiłbym o dokładniejsze wytłumaczenie.
Dokładnie chodzi mi o to żeby na przykład uzyskać taki efekt jakbym wzór z załącznika namalował na belce, belka się ugina co powoduje zniekształcenie wzoru.
Bardzo proszę o pomoc.
Pozdrowienia.

Abik

Odp: Symulacja ugięcia.
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 07, 2012, 11:17:18 »
chodzi Ci o to, że ten wzór musi przybrać kształt niby 3d?

filtr spherize ma opcję wyboru, w jakiej osi dokonywana jest sferyzacja, no i można ją robić np. tylko w pionie, czyli że zawija Ci u góry i u dołu obraz, także z płaskie obrazka zrobi Ci pseudo-trójwymiarowy walec (czy tam belkę)
wchodzisz ->Filter ->Distort ->Spherize
i ustawiasz Mode na Vertical only, o tak:


chyba, że Ci chodzi o coś innego to wytłumacz to lepiej

m4the0

  • *
  • Podziękowania otrzymane: 0
    • Zobacz profil
Odp: Symulacja ugięcia.
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 07, 2012, 14:13:26 »
Nie do końca o to, nie musi tego przerabiać w 3d.
Tak jakbyś maił belkę dwu podporową z namalowanym tym wzorem, przyłożył siłę w środku belki, ta siła spowoduje jakieś tam odkształcenie belki i jednocześnie deformacje tego wzoru, i mi chodzi o to żeby zasymulować deformację wzoru bez fizycznego uginania belki. Lepiej tego nie umiem wytłumaczyć :)

Abik

Odp: Symulacja ugięcia.
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 07, 2012, 14:29:23 »
dobra chyba rozumiem
jak np. masz belkę i w jakimś tam miejscu jest np. wygięta, to chciałbyś, żeby ten kształt też się wygiął, no nie?

na takie coś nie ma prostego rozwiązania i żadnego automatu bo liczba możliwych deformacji belki jest praktycznie nieskończona.
musiałbyś nałożyć ten wzór na belkę i później wycinać wzór w miejscach gdzie doszło do deformacji i ten wycięty fragment odpowiednio zdeformować narzędziami z menu ->Edit ->Transform ->Coś. Nie jest to jakoś specjalnie trudne od strony wymaganych umiejętności, ale wymaga dobrania odpowiedniej metody i narzędzia do deformacji.
na nic bardziej automatycznego nie mam pomysłu ;s