Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Autor Wątek: Wolfenstein Enemy Territory - 87.98.234.222:27890  (Przeczytany 171699 razy)

0 Użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Annoyer13

  • *****
  • Podziękowania otrzymane: 34
  • zzz
    • Zobacz profil
    • Dobry VPN
Wolfenstein Enemy Territory - 82.192.78.93:27960
« Odpowiedź #30 dnia: Marzec 29, 2008, 13:59:35 »
Cytat: "Abik"
no jest kilku ;)


Wymie? wszystkich. :D

Hehe, ja nie mog? si? zdecydowa? kim by? na sta?e... :/
Soliderem fajnie si? zabija masowo z Panzera, Medykiem najd?u?ej si? gra, i serie mo?na zaliczy? i chyba naj?atwiej zabija?, ze Stenem uwielbiam ostatnio chodzi? i si? maskowa?...

PS. 1000XP w 1h to du?o czy ma?o?


Wielokrotne powtarzanie kłamstwa nie czyni go prawdą.

!Veago

  • *****
  • Podziękowania otrzymane: 11
    • Zobacz profil
Wolfenstein Enemy Territory - 82.192.78.93:27960
« Odpowiedź #31 dnia: Marzec 29, 2008, 14:20:01 »
Eeee nie wiedzia?em, ?e tam trzeba wybiera? ;p
Mo?e opiszecie mi ka?d? posta?, ?ebym m?g? jak?? wybra? :P
"Padłem... nikt nie poda ręki... sam wstanę... silniejszy"
"To, że milczę, nie znaczy, że nie mam nic do powiedzenia."
"Na tyle jesteś dobry, na ile jest dobry Twój najsłabszy punkt"

Annoyer13

  • *****
  • Podziękowania otrzymane: 34
  • zzz
    • Zobacz profil
    • Dobry VPN
Wolfenstein Enemy Territory - 82.192.78.93:27960
« Odpowiedź #32 dnia: Marzec 29, 2008, 14:25:23 »
Kuba94, poszukaj w Google stron o ET. :]


Wielokrotne powtarzanie kłamstwa nie czyni go prawdą.

WhistleR

  • *
  • Podziękowania otrzymane: 0
    • Zobacz profil
Wolfenstein Enemy Territory - 82.192.78.93:27960
« Odpowiedź #33 dnia: Marzec 29, 2008, 14:28:58 »
Chcesz co? o ET?

www.et.shl.pl to jest dobra stronka ;]

Abik

Wolfenstein Enemy Territory - 82.192.78.93:27960
« Odpowiedź #34 dnia: Marzec 29, 2008, 14:34:53 »
soldier -> ?o?nierz... nic specjalnego, ale ma du?o ?ycia i mo?e u?ywa? ci??kich broni... okazyjnie mo?na nim pogra?, ale nie na?ogowo...

medyk -> ma duzo ?ycia, mo?e leczy? siebie i innych... ogolnie swietny do wymiatania :)

engeenier -> in?ynier... tzw. eng ... najwa?niejsza klasa w grze... mo?e budowa? r??ne rzeczy konieczne do wykonania misji... itp itd... do tego ma fajn? bro? jedn? :)

field ops -> tzw. fd albo nalotowiec :P ... mo?e robi? naloty i rozrzuca? amunicj?...

covert ops -> szpieg... tzw. covert :P ... mo?e urzywa? snajperek, przebiera? si? za wroga, niszczy? drobne konstrukcje... og?lnie ma du?o mo?liwo?ci, ale ,zycia troch? mniej ni? reszta...

WhistleR

  • *
  • Podziękowania otrzymane: 0
    • Zobacz profil
Wolfenstein Enemy Territory - 82.192.78.93:27960
« Odpowiedź #35 dnia: Marzec 29, 2008, 14:35:06 »
Klasy:

Soldier jest to klasa specjalizuj?ca si? w grze broniami ci??kimi (heavy weapons). Podczas gry, Soldier nie posiada opr?cz w/w jakich? specjalnych zdolno?ci, jest jedyn? klas? w grze, kt?ra mo?e przenosi? ci??kie, dwur?czne bronie jak: mobile mg42, Mortar, Flamethrower (Miotacz Ognia) oraz Panzerfaust. Soldier pocz?tkowo na spawnie posiada 4 r?czne granaty.

Bronie ci??kie (Heavy Weapons) (Klawisze 3 lub 0)

Soldier mo?e wybra? jedn? z pi?ciu broni do specjalnego slotu (3 lub 0): MP40 (Axis) lub M1A1 Thompson (Allies), Panzerfaust, Flamethrower, mobile MG42 b?d? Mortar. Nale?y pami?ta? o tym, ?e Panzerfaust i Mortar korzystaj? z paska mocy.

To tyle je?li chodzi o Manual ET. Prawd? m?wi?c Soldier jest klas? bardzo zaniedban? przez graczy. Tylko niewielu potrafi tak naprawd? gra? Soldierem. Jest on kojarzony najcz??ciej ze strzelaj?cymi w ziemi? gdy tylko kto? wyskoczy im zza rogu n00bami. Enemy Territory to gra przede wszystkim taktyczna, zespo?owa. Soldierem mo?na zdzia?a? naprawd? wiele - ale umiej?tnie - a umiej?tne wykorzystanie Soldiera to przede wszystkim dostosowanie si? do sytuacji i mapy. Zauwa?cie pewn? prawid?owo?? do tego co powiedzia?em: Soldiera z pf-em (panzerfaustem) spotka mo?na (w domy?le: wykorzysta?) np. na mapie Seawal Battery, zar?wno b?d?c w dru?ynie Allies jak i Axis. Natomiast taka bro? jak mobile MG42 jest rzadko spotykana. Owszem jest mo?liwo?? wykorzystania tej broni na tej?e mapie, ale tak jak m?wi?, jest to rzadko spotykana rzecz. Powracaj?c do tematu: Soldiera z MG42 cz?sto spotkamy np. na mapie Goldrush, gdzie jest wiele bardzo dogodnych miejsc do rozstawienia si? z ni?. Jednak o tym, jak? bro?, na jakiej mapie i w jakiej sytuacji najlepiej wykorzysta? w dziale Bronie.

Skill Soldiera: Heavy Weapons (Bronie ci??kie)

Jest to nagroda dla graczy pos?uguj?cych si? broniami ci??kimi, a tak?e dla graczy, niekoniecznie graj?cych Soldierem, ale u?ywaj?cych np. zamontowanego na czo?gu MG42 b?d? stacji MG42. Soldier zyskuje 3XP (expointy) za zabicie z Mobile MG42, Panzerfausta, Flamethrowera lub Mortara. Bez znaczenia jest to czy zabi?e? przeciwnika bezpo?rednio trafiaj?c z niego, czy przeciwnik zosta? zabity przez eksplozj? (skojarz: od?amki) zawsze 3XP.

Heavy Weapons Level 1: Improved Projectile Resources

Twoje do?wiadczenie w walce pozwala Ci na jeszcze ?atwiejsze korzystanie z broni. Strza? z Panzerfausta lub Mortara od teraz zabiera tylko 1/3 paska mocy.

Heavy Weapons Level 2: Heavy Weapon Proficiency

Twoje techniczne do?wiadczenie wzros?o, teraz kiedy korzystasz ze sta?ego MG42 (przymocowanego do czo?gu, b?d? stacyjki) i przegrzewa si? on, to och?adza si? o po?ow? szybciej.

Heavy Weapons Level 3: Improved Dexterity

Teraz b?dziesz porusza? si? szybciej, kiedy korzystasz z broni ci??kiej, ale w dalszym ci?gu kiedy nast?puje strza? z pf-a b?dziesz zwalniany.

Heavy Weapons Level 4: Improved Weapon Handling

Teraz mo?esz opr?cz broni ci??kiej nosi? zamiast pistoletu dwa pistolety, b?d? bro? dwur?czn? typu smg. Czyli np Mortar i M1A1 Thompson (Allies) lub MP40 (Axis).

Medic mo?e leczy? swoich koleg?w z dru?yny dzi?ki apteczkom (Health Packs) oraz podnosi?* ich, dzi?ki czemu nawet kiedy zgin? po podniesieniu przez medyka mog? gra? dalej, a co za tym idzie nie czekaj? na spawna. Medycy pomagaj? swoim kolegom z dru?yny utrzyma? si? w walce. Medyk korzysta? mo?e jedynie z jednego typu broni dwur?cznej, a mianowicie z M1A1 Thompson (Allies) lub MP40 (Axis) i pocz?tkowo z jednego granatu.

Specjalny ekwipunek medyka:

Strzykawka (Klawisz 5)

Dzi?ki strzykawce, medycy mog? podnosi? swoich koleg?w z dru?yny (patrz Specjalne zdolno?ci medyka ;). Kiedy medyk otrzyma paczk? amunicji od Field Opsa b?d? skorzysta z Kabiny z amunicj? dostaje dodatkowo 1 strzykawk?.
[Enemy Territory]

Apteczka (Health Pack) (Klawisz 6)

Podobnie jak paczki amunicji Field Opsa, apteczki rzuca sie na ziemi? najpierw przez wybranie ich klawiszem 6, nast?pnie poprzez naci?ni?cie przycisku strza?u (ognia). Kiedy rzucamy apteczki zu?ywamy pasek mocy. Nale?y pami?ta? r?wnie? o tym, ?e wr?g mo?e podnosi? z ziemi nasze apteczki.

Specjalne zdolno?ci medyka:
[Enemy Territory]

Revive (Podnoszenie)

Kiedy zginie kolega z dru?yny, Medyk zobaczy nad Jego cia?em czerwony znaczek, taki jak ten po lewej. Tak d?ugo jak znaczek ten jest nad cia?em, tak medyk mo?e podnie?? swojego koleg? u?ywaj?c do tego strzykawki. Kiedy stoisz nad cia?em ze strzykawk? i zobaczysz szary znaczek strzykawki w dolnej, centralnej cz??ci ekranu musisz nacisn?? przycisk strza?u (ognia), aby uzdrowi? swojego ziomka. Ikona znika wtedy kiedy nasz kolega z dru?yny si? pu?ci.**

*Podnoszenie czyli uzdrawianie zabitych przez wroga koleg?w z dru?yny. Do podnoszenia u?ywamy strzykawki.

**Pu?ci? si? nie, nie ma to nic wsp?lnego z dawaniem du**, pu?ci? si?, czyli inaczej zgibowa?, dobi? samego siebie poprzez naci?ni?cie spacji, b?d? poprzez wej?cie do limbo menu.

Medyk jest klas?, kt?ra w grze spe?nia bardzo wa?n? rol? leczenie, kt?re opisane jest w ca?o?ci powy?ej. Najwa?niejsz? klas? w grze jest na pewno in?ynier (engineer), poniewa? bez niego nie da si? wygra? ?adnej mapy, ale medyk jest klas? r?wnie wa?n?. Dzi?ki obecno?ci medyka zdzia?a? mo?na o wiele wi?cej, poniewa? kiedy zostaniemy zabici, mo?emy zosta? podniesieni, nie czekamy wtedy ?mudnie za ka?dym razem na spawn. Poza tym korzysta? mo?emy z rozrzuconych przez medyka apteczek, co daje nam mo?liwo?? d?u?szego prze?ycia na polu walki = zrobienie obj.

To tyle je?li chodzi o Manual ET. Nie b?d? w tym miejscu rozpisywa? si? na temat: jak leczy?, ale przedstawi? moim zdaniem najwa?niejsze zasady, kt?rych ka?dy, graj?c medykiem powinien si? trzyma?.

1. Najpierw leczymy, p??niej strzelamy!

Dlaczego? Poniewa? mamy wi?ksz? szans? na pokonanie wroga, zanim podniesiony przez nas zdechlak pozbiera si? do kupy, my mo?emy u?y? go jako tarczy i wrzuci? sobie kilka apteczek. Poza tym irytuj?ce jest kiedy le?ysz zabity na ?rodku mapy, a Tw?j* przelatuje Ci po ryju tak jakby? by? wyrastaj?c? w tym miejscu zielon? pokrzyw?.

2. Korzystam z kompasu, fireteamu, rozgl?dam si?!

Bardzo cz?sto spotyka si? na serwerach (ffa) graczy, kt?rzy widocznie maj? bardzo kiepsk? orientacj?. Kiedy nasz kolega z teamu dogorywa widzimy to zazwyczaj na mapie, a w kompasie wy?wietla si? nam odpowiedniej wielko?ci czerwony znaczek ze strzykawk? (w zale?no?ci od tego w jakiej odleg?o?ci od cia?a jeste?my). To samo zauwa?y? mo?emy w fireteamie. Nie wspomn? ju? o tym, ?e wi?kszo?? graczy korzysta z bind?w voice chatu i s?yszymy, ?e potrzebuj? medyka.

2. My?l?! - czyli leczenie i kill revive z g?ow?!

Wa?niejszy jest medyk z pe?n? ilo?ci? hp od in?yniera, kt?ry ju? prawie zdycha. Kiedy uleczymy apteczkami nie siebie (b?d?c medykiem), a np. in?yniera, kt?ry ma juz ma?o HP** musimy liczy? si? z tym, ?e tego in?yniera mog? szybko zabi?, a my z ma?? ilo?ci? ?ycia nie zd??ymy go podnie??, bo sami zginiemy. Oczywi?cie nie nale?y tego sobie bra? bardzo do serca, apteczki nale?y rzuca? mimo wszystko :)

Pomocn? rzecz?, a nawet rzecz?, kt?r? warto podkre?li? - bior?c pod uwag? fakt, ?e wielu jest takich co ni w z?b o tym nie wiedz? (c?? czytanie boli...) - jest kill revive, czyli podnoszenie po uprzednim zabiciu swojego kolegi z dru?yny. Dlaczego tak si? robi? Sprawa jest bardzo prosta. Kiedy nasz sprzymierzeniec zginie i podniesie go medyk, zyskuje on po?ow? ?ycia, czyli 50hp. Kill revive korzysta w?a?nie z tego faktu. Powiedzmy, ?e nasz kolega z dru?yny ma 20hp, robimy mu killa (?opatologicznie: walimy mu kilka kulek w kulki a? zdechnie skurczybyk) i podnosimy go, z 20 hp robi si? 50hp. Maj?c 3 level medyka przez kill revive zyskuje on nawet ca?e hp.

Niestety za podniesienie kolegi z teamu.przez kill revive nie otrzymujemy punkt?w XP. Oliwa sprawiedliwa: co? za co? :)

Tw?j* - w domy?le: nasz sprzymierzeniec.

HP** - tak popularnie nazywane s? punkty ?ycia, hp = ?ycie.

Wa?ne w grze medykiem jest korzystanie z faktu takiego, ?e medyk ma wi?kszy ni? reszta graczy poziom ?ycia i dodatkowo mo?e si? leczy?. Warto sobie rozstawi? w jednym miejscu apteczki i sta? na nich, b?d? porusza? si? po nich w momencie, w kt?rym czekamy na wroga. Mo?na r?wnie? apteczki rozstawi? przed sob? i napiera? na przeciwnika.

First Aid | Pierwsza Pomoc | Medic

Jest to umiej?tno??, kt?r? zdobywa medyk za leczenie oraz podnoszenie koleg?w z dru?yny. Za uleczenie apteczk? dostajemy 1XP, a za podniesienie 4XP. Przypomn?, ?e za kill revive nie otrzymujemy punkt?w XP! First Aid Level 1: Amunicja Medyka Medyk dostaje dodatkowy magazynek do broni dwur?cznej (smg) oraz jeden dodatkowy granat.

First Aid Level 2: Ulepszony ekwipunek (?)

Dostajemy 2 dodatkowe strzykawki oraz wi?cej amunicji. Rzucenie apteczki zabiera teraz tylko 15% paska energii, a nie tak jak poprzednio 25%.

First Aid Level 3: Pe?ne uzdrowienie

Podniesienie kolegi z dru?yny daje mu teraz ca?y pasek ?ycia.

First Aid Level 4: Adrenalina

Teraz mamy mo?liwo?? wstrzykni?cia sobie adrenaliny. Znajdujemy j? po przyci?ni?ciu dwa razy klawisza (domy?lnie) "5". Po wstrzykni?ciu sobie adrenaliny przez 10 sekund dostajemy o po?ow? mniej obra?e? oraz nie spada nam poziom adrenaliny przy bieganiu. Adrenalina jest oczywi?cie ograniczona tak jak strzykawki.

In?ynier mo?e podk?ada? i rozbraja? dynamit, rozbraja? ?adunki wybuchowe (satchel charge) covert opsa, podk?ada? miny, budowa? obiekty konstrukcyjne oraz reperowa? dzia?a i pojazdy. Prawie wszystkie Cele (objectives) w Enemy Territory wymagaj? ingerencji in?yniera. In?ynierowie Allies mog? wybiera? bro? podstawow? pomi?dzy M1A1 Thompsonem (smg) lub karabinem M1 Garand z M7 Grenade Launcherem, a in?ynierowie Axis pomi?dzy MP40 (smg) i karabinem K43 z GPG40 GranatWerferm. In?ynierowie startuj? z 4 granatami r?cznymi (i 5 granatami do karabinu (Rifle Grenades), o ile wybrali karabin).

Specjalne bronie i narz?dzia in?yniera.

Kombinerki (Keyboard 5)
Kombinerki in?ynier u?ywa do uzbrajania, rozbrajania, reperowania i budowania. Szara ikonka kombinerek (jak ta po lewej) pojawia si? na ?rodku ekranu w miejscu celownika gdy to narz?dzie - w tym miejscu - jest niezb?dne. Aby u?y? kombinerek naci?nij i przytrzymaj lewy przycisk myszy, pod ikonk? pojawi si? granatowy pasek, niezale?nie od tego czy rozbrajasz, czy naprawiasz itd. - kiedy pasek dojdzie do ko?ca czynno?? ta zostanie zako?czona.

Dynamit (Keyboard 6)
Wci?nij ogie? (LPM) by rzuci? dynamit i automatycznie wyci?gn?? kombinerki. Aby pod?o?y? dynamit, kucnij przed obiektem i gdy zobaczysz ikonk? dynamitu przyci?nij LPM. Granatowy pasek pokazuje post?p podk?adania.

Miny (Keyboard 7)
Miny podk?ada si? w podobny spos?b jak dynamit. Dru?yny standardowo maj? 10 min na map?. (Modyfikacje takie jak ETPro wprowadzi?y mo?liwo?? zmiany tego limitu - c0m4r)

Specjalne mo?liwo?ci in?yniera

Rozbrajanie
In?ynierowie mog? rozbraja? dynamit, Satchel Charges i Miny. Aby rozbroi? wyci?gnij kombinerki (5) i ustaw si? tak aby na Twoim ekranie pojawi?a si? szara ikonka rozbrajania (jak ta po lewej) , Wtedy u?yj kombinerek i rozbrajaj. In?ynier musi by? ustawiony naprzeciwko obiektu by go rozbroi?.

Naprawianie
In?ynierowie mog? naprawia? zniszczone pojazdy oraz stacje mg42. Naprawianie, podobnie jak budowanie (patrz ni?ej) przebiega w ten sam spos?b co rozbrajanie.

Budowanie
In?ynierowie mog? budowa? Command Posty oraz inne obiekty konstrukcyjne, jak mosty, mechanizmy, pompy. Konstruowanie odbywa si? w ten sam spos?b co naprawianie.

Field Ops to klasa, kt?ra odpowiedzialna jest za rozdawanie amunicji dru?ynie, za ci??k? artyleri? i naloty artyleryjskie. Field Ops mo?e rozdawa? amunicj? w postaci paczek (jak medyk apteczki), dzi?ki czemu koledzy z dru?yny mog? w dalszym ci?gu walczy? na polu bitwy nawet je?li ich pocz?tkowy magazynek by? "ubogi". Field Ops mo?e wzywa? naloty artyleryjskie poprzez puszk? z dymem (o odpowiednim, analogicznym do koloru dru?yny: kolorem dymu) oraz poprzez lornetk? i wyznaczenie celu - ostrza? artyleryjski w tym miejscu. Field Ops mo?e u?ywa? tylko jednej broni - smg i wychodzi ze spawna pocz?tkowo z 2 granatami.

Specjalne bronie i ekwipunek Field Opsa:

Puszka [Atak powietrzny (nalot)] (Keyboard 5) Kiedy zostanie rzucona w danym miejscu zacznie si? rozprasza? kolorowy dym, po chwili (o ile radio zg?osi tak? mo?liwo?? w tym miejscu, czyli innymi s?owy: puszka zostanie prawid?owo rzucona) spadnie nalot r?wnolegle do miejsca, z kt?rego rzucili?my puszk?.

Amunicja (Keyboard 6) Rzucamy paczki amunicji za pomoc? przycisku strza?u (LPM - mouse1), kiedy amunicja le?y na ziemi nasi koledzy z dru?yny mog? j? podnie?? co daje im w zale?no?ci od levelu signals field opsa 30 - 60 pestek. Uwaga: Wr?g r?wnie? mo?e podnosi? rzucone przez nas ammo, podobnie jak apteczki medyka.

Signals | Sygnalizacja | Field Ops
Jest to umiej?tno?? dla Field Opsa, kt?ra zwi?ksza si? dzi?ki walce za pomoc? artylerii oraz nalot?w powietrznych oraz za rzucanie paczek z amunicj? kolegom z druzyny. Za oddanie paczki z amunicj? Field Ops dostaje 1XP, za zabicie z nalotu dostaje si? 3XP, za zabicie z artylerii dostaje si? 4XP oraz 5XP za zniszczenie celu poprzez nalot lub artyleri? (np. czo?g na goldrushu lub truck).

Signals Level 1: Ulepszony Ekwipunek
Teraz Twoje paczki z amunicj? dodaj? dodatkowy magazynek oraz zabieraj? ju? tylko 15% paska energii.

Signals Level 2: Ulepszona sygnalizacja
Teraz nalot lub artyleria zabiera Ci tylko 2/3 paska mocy.

Signals Level 3: Ulepszone wsparcie artylerii
Teraz Twoje naloty s? zrzucane podw?jnie, a wsparcie artylerii trwa 2 razy d?u?ej.

Signals Level 4: Rozpoznawanie wroga
Rozpoznajesz swojego wroga je?li jest przebrany (Covert Ops) i zaznaczasz go na mapie dzi?ki czemu reszta dru?yny mo?e go rozpozna?.

Covert Ops w Enemy Territory jest ekspertem od zwiadu i sabota?u oraz ?mierciono?nym snajperem :> Jego umiej?tno?ci to przejmowanie uniformu wroga i przebieranie si? we?, a tak?e wykrywanie Min oraz potajemne ?ci?ganie niepodejrzewaj?cych nic wrog?w. Covert Ops mo?e informowa? o pozycji wroga oraz korzysta? z drzwi wroga (gdy jest przebrany w uniform), mo?e raportowa? o sytuacji na polu bitwy oraz niszczy? niekt?re obiekty dzi?ki ?adunkowi wybuchowemu (Satchel Charges).

Specjalny ekwipunek i bronie Covert Opsa:

[enemy territory] Granat dymny (Keyboard 5)
Gdy rzucimy granat dymny wydziela si? z niego dym (mas?o ma?lane, wiem), dzi?ki temu uzyskujemy zas?on? dymn?, przydatne na niekt?rych mapach kiedy chcemy zas?oni? ostrza? mg42 b?d? zdezorientowa? wroga.

[enemy territory] Satchel Charges (?adunki wybuchowe, paczki, plecaki - jak zwa? tak zwa?) (Keyboard 6)
Satchel Charge to ?adunki wybuchowe, umieszczone w takim jakby plecaczku, detonacja odbywa si? drog? radiow?, po rzuceniu takiego ?adunku przez covert opsa automatycznie prze??cza si? nam "bro?" na Detonator, dzi?ki kt?remu mo?emy zdetonowa? ?adunek z dalszej odleg?o?ci. Zielona lampka na detonatorze oznacza, ?e mo?emy zdetonowa? ?adunek, je?li za? ?wieci si? lampka czerwona to jeste?my za daleko od ?adunku i nie b?dziemy mogli go zdetonowa?. Uwaga: In?ynierowie wroga mog? rozbroi? ?adunek (ale nie warto na to liczy?, z regu?y nie ma idiot?w, kt?rzy podchodz? do tego ?adunku maj?c tego ?wiadomo?? ;P)

[enemy territory] (Lornetka) Binoculars (B or Keyboard 7)
Covert Ops u?ywa lornetki do wykrywania min. Nale?y pami?ta?, ?e tylko za jej pomoc? mo?na wykry? miny wroga. Po wykryciu miny przez wroga, automatycznie ca?a dru?yna widzi te miny na ziemi w kolorze wroga, a pozycja min zostaje zaznaczona na mapie.

Specjalne zdolno?ci Covert Opsa:
Przebieranie si?
Covert Ops mo?e przebra? si? w uniform wroga, ale tylko wtedy kiedy cia?o jest dobite. By to zrobi? musi pochyli? si? nad cia?em wroga i w momencie gdy zobaczy szar? ikonk? uniformu (z r?k?) wciska przycisk F (b?d? enter) by si? przebra?. Kiedy Covert Ops jest przebrany, jest nierozpoznawalny tylko przez kr?tki okres czasu, bowiem kiedy zostanie zauwa?ony przez wroga znika informacja z nickiem i ilo?ci? hp. Przebrany Covert Ops mo?e otwiera? "drzwi dru?ynowe", czyli te, kt?re dla dru?yny przeciwnej s? niemo?liwe do otwarcia.

Detekcja
Covert Ops mo?e wykrywa? miny, cp oraz pozycj? wroga. Do wykrywania min u?ywa lornetki (binoculars). Nale?y obserwowa? dany teren w poszukiwaniu min poruszaj?c celownikiem w jak najbardziej rozleg?ym zakresie, daje nam to wi?ksz? szans? na znalezienie min. Kiedy na ekranie pojawia si? przezroczysta mina na ziemi, Covert Ops musi, trzymaj?c w dalszym ci?gu lornetk?, poczeka? a? mina zostanie wykryta, a innymi s?owy a? granatowy pasek dojdzie do ko?ca. Po wykryciu min przez Covert Opsa s? one widoczne na Mapie i na ekranie (tj. na ziemi, odr??nia je po prostu kolor dru?yny). Miny wroga mo?na zniszczy? za pomoc? granata, ?adunku wybuchowego (dynamitu, b?d? tego od coverta), albo wbiegaj?c w ni? i wyskakuj?c szybko (przy czym innej klasie ni? medyk tego nie polecam :p).

Covert Operations | Szpiegostwo | Covert Ops
Jest to umiej?tno?? dla Covert Opsa, kt?ry zdobywa j? za swoje umiej?tno?ci szpiegowskie oraz snajperskie. Dostaje 5XP za zabicie strza?em w g?ow?, 3XP za zabicie w inn? cz??? cia?a (np. w ty?ek :D). Dostaje 3XP za wykrycie miny wroga oraz 5XP za przebranie si? w mundur wroga. Za zniszczenie ?adunkiem wybuchowym jakiej? konstrukcji jest 7XP, a za zabicie wroga 5XP.

Covert Operations Level 1: Ulepszone u?ywanie broni snajperskiej
Ka?da paczka, kt?r? dostajemy od Field Opsa dodaje nam jeden dodatkowy magazynek do broni snajperskiej.

Covert Operations Level 2: Ulepszony sabota? i mylenie wroga
Teraz po u?yciu granatu dymnego oraz ?adunku, zabiera Ci o 1/3 mniej paska energii.

Covert Operations Level 3: Kontrolowanie Oddechu (?)
Teraz podczas u?ywania broni snajperskiej bro? ma mniejszy o 50% odrzut po strzale oraz o 50% mniejsze ko?ysanie.

Covert Operations Level 4: Zab?jca
Teraz za pomoc? no?a zabijasz jednym ciachni?ciem.

c0m4r, Enemy Territory // www.et.shl.pl
?r?d?o: Manual Enemy Territory

Co, jak i z czym to si? je
[/b]

Do prawid?owego dzia?anie potrzebujemy kilku program?w. 1. Punk Buster - Program Anty - Cheatowy, stosowany na klan?wkach jak i powszechnie na servach normalnych. 2. Minimizer - je?eli go nie masz, nie popiszesz na GG w trakcie gry. 3. Patch 2.60 - Niezb?dny do grania przez net. 4. Klient ET - wszyscy wiedz? o co chodzi :PP Wszystko ?ci?gniemy na www.et.shl.pl


4 Forsaken by MB
[/b]

Abik

Wolfenstein Enemy Territory - 82.192.78.93:27960
« Odpowiedź #36 dnia: Kwiecień 02, 2008, 14:42:11 »
Jak gra? w ET? ... to niby proste pytanie wcale nie jest tak proste jak si? wydaje... gdy? zagranie w ET na przyk?ad na serwerze 82.192.78.2:27960 dla wielu os?b mo?e si? okaza? niemal niemo?liwe. No wi?c aby m?c gra? w ET musimy najpierw ?ci?gn?? gr?, kt?r? pobierzemy z T?D lub na w?asn? r?k? mo?emy znale?? linki do downloadu TU. Je?li mamy ju? pobran? gr? musimy pobra? patcha. Znajdziemy go w tym pod tym samym linkiem gdzie plik instalacyjny z gr? lub te? mo?emy poszuka? go na w?asn? r?k?. Gdy ju? zainstalujemy gr? i patcha warto te? pobra? najnowsz? wersj? Punk Bustera (PB to taki antycziter w wielu grach w tym ET). PB w wersji dla ET mo?emy znale?? TU, a wi?cej o PB mo?emy poczyta?, dowiedzie? si? TU. To w?a?ciwie wszystko czego potrzebujemy do grania w ET. Wszelkie inne modyfikacje zostan? pobrane podczas pierwszego ??cznia si? z serwerem. Niestety pr?dko?ci osi?gane podczas pobierania plik?w w ten spos?b s? bardzo nie zadowalaj?ce (na wi?kszo?ci serwer?w), a trzeba je niestety posiada?. Najwa?niejsze s? mody. Ka?dy przeci?tny nawet serwer postawiony jest na jednym z bardziej popularnych mod?w, o to one:
-ETPro -bardzo dobry mod ;]
-ETPub -bardzo nie dobry mod, troch? wybajerzony i nie praktyczny ;[
-JayMod - chyba (raczej na pewno) najpopularniejszy mod. Niestety ma kilka wersji, a serwer postawiony na wersji 1.2 nie zadzia?a gdy mamy tylko wersj? 1.4... (nie zawsze zadzia?a :P ... wi?c lepiej mie? je wszystkie), na tym modzie chyba gra si? najprzyjemniej bo ?atwiej ni? na ETPro i bardziej przejrzy?cie i lepiej ni? na ETPub, dlatego zdoby? tak? popularno?? ^^
-Jest te? wieleeee mod?w oficjalnych i nieoficjalnych tworzonych przez graczy czy te? ca?e klany ET, ale s? one stosunkowo rzadkie.
Ok. Mamy gr?, patch i mody. Co? jeszcze? W sumie nie... ale "w sumie nie" to odpowied? dla tych co chc? w ET pogra? od czasu do czasu ;] Dla tych co chc? troch? w to si? zabawi? bardziej na powa?nie polecam program do wyszukiwania serwer?w o nazwie All-seeing-eye. Wystarczy go popra? w wersji trial, kt?ra od pe?nej nie r??ni si? prawie niczym, ale od czasu do czasu podczas dzia?ania programu b?d? nam si? wy?wietla?y reklamy, do pobrania TU. Program instalujemy w folderze z gr?, aby "wczyta?" si? automatycznie bo ma z tym problemy :P Wrazie czego o ASE przeczytamy co nieco TU.
Przydatny te? jest ma?y program-komunikator o nazwie X-Fire ;] zapewne znany wielu graczom. Jest to jedyny znany mi komunikator, kt?ry nie wp?ywa w ?adnym stopniu na nasz ping (o nim za chwile :P ) w grze. Dodatkowo ma kilka przydatnych opcji. Pozwala na tworzenie listy ulubionych serwer?w, zawieranie znajomo?ci (jak to komuniaktor xP ) oraz monituruje w co gramy i umieszcza zebrane dane na stronie internetowej, kt?r? mo?emy wywo?a? loguj?c si? w x-fire i wchodz?c w menu ->x-fire -> my profile. Przydatne jest te? to, ?e po wci?ni?ciu ctrl + x (o ile sie nie myle :P ) podczas gry... wy?wietla nam si? okienko z x-fire i mo?emy normalnie pisa? ze znajomymi itp. Inn? przydatn? funkcj? jest te? mo?liwo?? robienia screen?w. Kay screen, kt?ry zrobimy mo?emy wgra? na stron? naszego profilu, ale mo?emy go te? zapisa? na dysku bez wgrywania, co wa?ne, mo?emy ich zrobi? kilka bez martwienia si? o to, ?e poprzednie si? usn? ^^ Program do popbrania TU(jak co to m?j nick to Abik11 :P ).
Po za tym warto pobra? przed zagraniem kilka map, aby nie opbiera?y nam si? z serwera w ET. TU znajdziemy kilka map(oraz gr? i patch :P ).
No teraz uruchamiamy gr? i przy pierwszym uruchomieniu musimy ustali? parametry naszego internetu. To ju? ka?dy sam sobie musi ustawi? ;)
Wchodzimy teraz "Play Game" czy "Play Online" ... nie wiem co tam pisze bo nigdy tego nie czytam :P w ka?dym b?d? razie pierwszy przycisk z g?ry. Tam znajdziemy prost? wyszukiwark? serwr?w, a na dole kilka przycisk?w gdzie mo?my na przyk?ad wpisa? IP serwera, na kt?rym b?dziemy gra?.
Powodzenia! :P

Nice

  • *
  • Podziękowania otrzymane: 0
    • Zobacz profil
Wolfenstein Enemy Territory - 82.192.78.93:27960
« Odpowiedź #37 dnia: Kwiecień 02, 2008, 14:53:02 »
Abik, dzi?ki Ci my?le, ?e mi si? przyda nie no mi to mo?e nie ale innym my?l? ?e bardzo :D

Czacha

  • *
  • Podziękowania otrzymane: 0
    • Zobacz profil
    • http://www.co?.pl
Wolfenstein Enemy Territory - 82.192.78.93:27960
« Odpowiedź #38 dnia: Kwiecień 02, 2008, 14:13:28 »
Kurcze kiedys Abii mi linka do dej gry przyjslal ale nie moglem zalogowac sie do zadnej gry.. moze pomozecie jakos xD






Annoyer13

  • *****
  • Podziękowania otrzymane: 34
  • zzz
    • Zobacz profil
    • Dobry VPN
Wolfenstein Enemy Territory - 82.192.78.93:27960
« Odpowiedź #39 dnia: Kwiecień 02, 2008, 14:36:04 »
A czego dok?adnie nie mog?e??
Po??czy? si? z serwerem, IP?


Wielokrotne powtarzanie kłamstwa nie czyni go prawdą.

Annoyer13

  • *****
  • Podziękowania otrzymane: 34
  • zzz
    • Zobacz profil
    • Dobry VPN
Wolfenstein Enemy Territory - 82.192.78.93:27960
« Odpowiedź #40 dnia: Kwiecień 05, 2008, 10:45:27 »
Kto pogrywa dzisiaj lub jutro? ;D
Ja mog? w prawie ka?dej chwili.  :letssin:

Aha, podajcie swoje nicki, bo wiem, ?e kilku st?d w ET na inne nicki... ^_^


Wielokrotne powtarzanie kłamstwa nie czyni go prawdą.

WhistleR

  • *
  • Podziękowania otrzymane: 0
    • Zobacz profil
Wolfenstein Enemy Territory - 82.192.78.93:27960
« Odpowiedź #41 dnia: Kwiecień 05, 2008, 15:22:51 »
Cytat: "JereMaU"
Kto pogrywa dzisiaj lub jutro? ;D
Ja mog? w prawie ka?dej chwili. :letssin:


Ja dzisiaj mog? ci?? ile wlezie.

Nick: |BB| MightyBandit - si? tnie si? wie jakie si? nicki powinno mie? xD

AfricA

  • *
  • Podziękowania otrzymane: 6
    • Zobacz profil
Wolfenstein Enemy Territory - 82.192.78.93:27960
« Odpowiedź #42 dnia: Kwiecień 05, 2008, 21:11:56 »
Hyhy zagra?em dzisiaj z ch?opakami, chyba nei by?o ?le jak na pierwszy raz w ET :)
Kto? z naszego forum by? ?:P bo nicki jaki8e? takie... :P

Kenty^

  • *****
  • Podziękowania otrzymane: 80
    • Zobacz profil
    • Forum Graficzne
  • Ostatnie nagrody:
  • Layout of the Fortnight #4
  • Userbar of the Week #30
Wolfenstein Enemy Territory - 82.192.78.93:27960
« Odpowiedź #43 dnia: Kwiecień 08, 2008, 18:56:46 »
kurde, jak ja tesknie za wami ;( tak chce juz pograc...

Annoyer13

  • *****
  • Podziękowania otrzymane: 34
  • zzz
    • Zobacz profil
    • Dobry VPN
Wolfenstein Enemy Territory - 82.192.78.93:27960
« Odpowiedź #44 dnia: Kwiecień 10, 2008, 10:22:42 »
AfricA, jest teraz wiele bot?w, maj? albo r??owe, albo czarno - czerwone nicki. ;)
A reszta to z Dawgs?w i Polacy, niekoniecznie z naszego forum, cho? w wi?kszo?ci...

Kenty^, powiesz w ko?cu kto to Simed?... ;D

Now? wielk? map? dodali. :D


Wielokrotne powtarzanie kłamstwa nie czyni go prawdą.