• Welcome to Forum graficzne Burning-Brushes.pl. Please log in or sign up.
 

Dwie drobne sprawy i logo - zlecenie i prośba o porady

Zaczęty przez Vimes, Sierpień 29, 2012, 07:07:49

Poprzedni wątek - Następny wątek
Witam po niemal pięcioletniej nieobecności ;) Aż dziwne, że administracja przez ten cały czas nie odsiała nieużywanych kont. Na początku pozwolę sobie na małą dygresję, ale już od następnego akapitu obiecuję konkrety. Kiedy trafiłem tu po raz pierwszy, jako szesnastoletni entuzjasta internetu, spotkałem się z bardzo miłym przyjęciem i ogromną pomocą. Jeśli tamte osoby są jeszcze na forum, dziękuję raz jeszcze, bo po latach nie jestem pewien czy wystarczająco wyraziłem swoje zadowolenie z otrzymanego wsparcia. Logo i sygnatury służyły nam do końca istnienia klubu, wszystkim bardzo przypadły do gustu. Pojawiały się na ogłoszeniach o turniejach i stronie internetowej urzędu miasta. Klub już od roku nie istnieje, ale ja i wszyscy jego byli członkowie dziękujemy za wkład w nasze małe przedsięwzięcie.

No ale do rzeczy. Tym razem jako człowiek bardziej doświadczony światem nie mam tyle czelności żeby zwracać się z prośbą o darmową robotę tylko dlatego, że istnieje dział "Darmowe". Niestety sam harowałem przez wakacje żeby uzbierać na utrzymanie się na studiach do czasu przyznania stypendiów, więc do listopada-grudnia jestem raczej przyciśnięty do muru. Robótki o których wykonanie proszę nie są stricte dla mnie samego, bo pracuję nad projektem zupełnie za darmo, ale na tyle mi na nim zależy żeby zapłacić za porządne wykonanie.

Tym razem chodzi o dwie drobne grafiki i logo (w zasadzie dwa: duże i małe), których potrzebuję do karty postaci będącego na ukończeniu systemu RPG. Aby lepiej wyjaśnić jakiego nacechowania prac oczekuję, powiem kilka słów o samym projekcie.

Z braku mniej pompatycznych, niezużytych już nazw wielu kultur odnoszących się do czyśćca, stanęło na "Otchłani". Projekt "Otchłań" to plastyczny system RPG dla graczy, którzy mają dość kiczowatego fantasy, są znudzeni przeróżnymi systemami, albo nie boją się mówić o minusach gier RPG. Mimo to, aby mechaniczna strona systemu miała wytłumaczenie w fabularnej, bohaterami gry są demony. Opętują, są żądne krwi, grzeszą i tak dalej, - to co można polubić w byciu demonem. Są też jednak wyjątkowo ludzkie. Otchłań to świat, do którego spływa wiara ze wszystkich innych i materializuje się. Jest to przede wszystkim zła wiara (żeby uniknąć pstrokacizny fabularnej), ale ogólnie rzecz biorąc może się tam pojawić wszystko. Zderzają się wierzenia różnych kultur, są intrygi, walki, specyficzna cywilizacja. Nikt jednak nie udaje że to wszystko trzyma się kupy. Nie, one istnieją, bo ktoś w to wierzy. Kropka. Smoki nigdy nie oderwałyby się od ziemi z powodu ich zakładanej anatomii. Inne systemy tłumaczą ich istnienie w mniej lub bardziej żenujący sposób. Ewentualnie magią, co jest pójściem na łatwiznę. No cóż, dość wymuszonych tłumaczeń: ktoś w nie wierzy - są. Nie wierzy - nie ma.

Do czego zmierzam: Otchłań to świat demoniczny, piekielny. Napędza go wiara, a demony są bardzo ludzkie. I ewoluują. Opętują, podróżują po światach w poszukiwaniu wiary, dusz, jakiegokolwiek sensu życia jako wymyślona przez kogoś istota. I ten klimat chciałbym w jakimś minimalnym stopniu oddać.

Marzy mi się ilustrowany podręcznik, może gdyby pomysł chwycił znalazłyby się fundusze/zaangażowani fani do takiego przedsięwzięcia. Na razie jednak muszę przerobić kartę postaci z poprzedniego systemu tak, aby pasowała do mechaniki nowego. Plus potrzebuję loga.

KONKRETNIE:
A. mały czarno-biały diagram
B. mały czarno biały diagram, który razem z poprzednim nie może zajmować powierzchni większej niż 600 x 474
(o ile piksele odczytywane ze screena są dobrą miarą)
C. Duże (zajmujące od lewej do prawej kartkę A4, na okładkę podręcznika) i małe (255 x 75) logo w wersjach kolorowej i czarno-białej

Diagram pierwszy jest bardzo prosty. Próbowałem go zrobić na własną rękę, ale tylko zmarnowałem parę godzin. Szlag mnie trafia widząc rezultaty godne przedszkolaka, mające szkalować projekt. Moje umiejętności są na poziomie Painta. Wyprodukowałem jednak dzięki niemu parę szkiców, które powinny ułatwić zobrazowanie wszystkiego.

A: Wskaźnik entropii wiary i dysonansu
Klimat: jeśli demon oddala się od tego jak widzą go wierzący w niego ludzie, wiara w niego pokładana ucieka, a on sam słabnie i popada w obłęd
Praktyka: Po lewej stronie gracz zaznacza sobie jak wysoką posiada entropię. Robi to przez zamalowywanie kółek. Jakkolwiek by ich nie przedstawić, dopóki mają miejsce do zamalowania pośrodku - jest okej.

1. Ma przedstawiać dwadzieścia obręczy, symetrycznych względem dwóch osi pośrodku. Razem tworzą okrąg. Te po lewej zmniejszają się idąc do góry, te po prawej w dół. (Symbolizuje to odchodzenie od zmysłów i popadanie w szaleństwo.) Nie jestem pewien co wstawić pośrodku, jeśli w ogóle.

B. Licznik kości wiary
Klimat: Wiara wspiera bohaterów. Zależnie od tego jaką obrali ścieżkę, w taki sposób stara im się pomóc. Można powiedzieć że jest sześć jej kolorów: czerwona, odpowiadająca za cielesność, egoizm i agresję; biała, dążąca do perfekcji, harmonii i spokoju; zielona, symbolizująca zmysły, więź ze światem zewnętrznym, naturę; niebieska, wspomagająca intelekt, rozwój, magię/technikę; żółta, bazująca na charakterze, relacjach międzyludzkich i manipulacji; oraz czarna, oznaczająca nieprzychylny nam wpływ, przeszkadzający we wszystkim.
Praktyka: Siły te odzwierciedlają kostki sześcienne odpowiednich kolorów. Gracze muszą wiedzieć ile ich posiadają obecnie, oraz ile mogą ich mieć maksymalnie.

2. Pierwsza sugestia rozłożenia diagramu. (podejrzewam że naciągam pojęcie diagram) Pola do wpisania liczby łamanej przez liczbę [sucho wygląda to tak jak na 6.] ułożone w kolisty wzór, niedaleko kostki sygnalizujące o jaki kolor chodzi. Kolory są również oznaczone liczbami na kostkach, więc nawet w skali szarości powinno być okej. o ile nie odbije się to na czasie i kosztach, można się pokusić o naprawdę efekciarskie kości, z dopasowanymi kolorami, rozbłyskami i tak dalej. Przede wszystkim jednak chodzi o same pola - aby nie były suchymi kółkami z paru pikseli.
[4. to już jakiś pomysł, lekkie nałożenie kości na pola, pomiędzy nimi jakiś wzór lub obrazek w klimacie]

3. To samo co wyżej, ale kości wewnątrz. Na razie wygląda ładniej [5.], ale wszystko zależy od pomysłu na A i całokształt karty.

C: Logo
Standardowo, napis: Otchłań. To "O" aż się prosi o jakiś motyw. Pionowa źrenica, powiedzmy.Jak Sauron. Demoniczna czarna czcionka, może ognista poświata na krawędziach i pomiędzy literami.

Większe logo do podręcznika, mniejsze na karty postaci.
Karta postaci w tym momencie wygląda tak.
A tu jest już rozbabrana.

7. To miejsce na diagramy.
8. To wskaźnik pokazujący umagicznienie lub uzdolnienie technologiczne postaci. Mojej roboty, bardzo biedny jak widać. Nie trzeba się nim zajmować, ale opcjonalnie też jest do ulepszenia. Obrazek ze środka powinien zostać, pola... no cóż, błagają o podrasowanie. Trybiki, magia, takie sprawy.
9. Pomniejszone logo poprzedniego projektu. Również mojej roboty, paint to rześki staruszek. Do zastąpienia nowym.
10. Te wszystkie pola może i pasowały klimatem do postapokalipsy, ale nie powalają. Właściwie gdyby ktoś czuł się na siłach przerobić tę kartę postaci w całości, byłoby świetnie. Nie mam pojęcia jaki to nakład pracy, ale marzy mi się prawdziwa karta postaci. Trzeba będzie jeszcze przenieść wyciętą z 7 część na tył, oraz dorobić tam bardzo prostą tabelek na ekwipunek i współczynniki opętanego ciała.

No i to właściwie tyle, jeśli za słabo zarysowałem o co mi chodzi, czekam na pytania. Ogólnie czekam na odzew. Chciałbym zacząć testować system z początkiem października, i to jedyne co wpływa na termin. Można go przesunąć, wtedy zacznę testy na kartach przerabianych ołówkiem. Wolałbym jednak dać do ręki graczom i pozostałym testującym Mistrzom Gry porządną, klimatyczną kartę postaci, która mile podziała na oko i uprzyjemni rozgrywkę ;)

Zaciekawił mnie ten temat, zwłaszcza że ostatnio zaczęłam próbować rysować do kart fantasy.:)
W logo jestem cienka, ale zawsze spróbować można.
Z tymże po przeczytaniu tego wszystkiego jestem w punkcie wyjścia...
Co to za karta? To jest jakaś przypadkowa karta, niezwiązana z grą? Tzn. czy jest projekt karty do Otchłani?
Co to za rozmiar 600 na 47, to jakaś kiełbaska. Nie lepiej zmierzyć centymetry, dać 300 dpi i przeliczyć wtedy na pixele?

Rozumiem że wszystko musi być czarno białe, poza logo?

Cieszę się, że w końcu ktoś zainteresował się tematem ;) A fantasy już brzmi dobrze ;)
Karta postaci którą tu zamieściłem to przeróbka fanowskiej karty do Neuroshimy. Otchłań to swojego rodzaju nakładka na Neuroshimę, która bazuje na jej mechanice. Nie jestem pewien czy zauważyłaś linki klikane w tekście - tam widać zarówno poprawny rozmiar: 600x474, jak i wycięte w karcie postaci miejsca, które trzeba zapełnić nową zawartością. Jeśli miałabyś klarowną wizję nowej karty postaci, można ją też zrobić zupełnie od nowa. Jako bazę wybrałem tę, ponieważ jest najlepszą z jaką się do tej pory spotkałem. No i nie ciążą na niej żadne prawa. ;)

Już poprawiam niefortunny wyrób garmażeryjny na 600x474 ;)

I tak, w opcji minimalistycznej czerń i biel. Jeśli zaś planujemy graficzną rozpustę, to kolory byłyby w porządku. Zależy to jednak od nakładu pracy i ceny. Po ukończeniu Otchłań zostanie udostępniona w internecie za darmo, nie mam z tego żadnego zysku. Dlatego też swoim skromnym sumptem nie mogę za wiele na to przeznaczyć. Przy dużej różnicy cen zwyczajny pragmatyzm zabije moje marzenia o hollywoodzkim rozmachu ;)

mogę logo zrobić, o ile połapię się w tym :) (czytałem 3 razy za każdym tracę wątek na końcu).
bo chciałem







A cała twórczość widnieje tu: WhiteBlackRose

decremi.pl/ portfolio

No tak, przepraszam  za tendencję do gmatwania zdań. Spróbuję prosto ;) Białe tło. Czarna czcionka. Napis "Otchłań". Udziwniony czcionką o odpowiednim klimacie. Przydałby się jakiś charakterystyczny motyw. Jak to demoniczne oko pomiędzy kreskami wielkiej litery "O" w słowie "Otchłań". Może jakiś delikatny efekt żaru/płomieni na krawędziach liter. Duże logo ma wypełniać typowy dokument worda od lewej do prawej, nie uwzględniając marginesów. W sensie: tak jakby był to tekst. Jego przeznaczenie to strona tytułowa podręcznika w formacie pionowej A4. Małe logo (czy też: pomniejszone, jeśli nie straci bardzo na jakości) ma zastąpić logo Arcanum z lewego górnego rogu karty postaci.

Jakieś ciekawe modyfikacje ponad to też byłyby spoko, oby tylko nie przesadzić z natłokiem ;)

Cytat: Vimes w Wrzesień 04, 2012, 02:47:38Może jakiś delikatny efekt żaru/płomieni na krawędziach liter.
w wektorze za dużo pracy :) a robione w wektorze aby móc wszędzie dać i nie stracić na jakości (tu dzież jeden projekt do wszystkiego) :)


ale teraz ogarniam :D
bo chciałem







A cała twórczość widnieje tu: WhiteBlackRose

decremi.pl/ portfolio

No cóż, gdyby to był efekt wart poświęcania czasu, dopłaciłbym i za tę pracę. O ile nie jest to faktycznie bardzo dużo. Gdyby padły konkretne kwoty wiedziałbym na co możemy sobie pozwolić, a na co nie. Chyba że - na co skrycie liczę - moja bezinteresowna praca dedykowana krajanom potrzebującym erpegów obudzi zew społecznictwa, nakazujący bratanie się i współpracę ku świetności darmowych projektów ;) W takim wypadku będę zadowolony z każdej pomocy. (I kolejne pokolenia Polaków też. I tak dalej w patetycznym tonie ;) )

na szybko sobie narysowałam najpierw myslalam o 2 rekach lustrzanie i vertical, ale potem wyszło mi takie coś...


na podstawie tego można by fajne logo zbudować :D


Cytat: Vimes w Wrzesień 04, 2012, 03:05:00No cóż, gdyby to był efekt wart poświęcania czasu, dopłaciłbym i za tę pracę. O ile nie jest to faktycznie bardzo dużo. Gdyby padły konkretne kwoty wiedziałbym na co możemy sobie pozwolić, a na co nie
Jeżeli to TWÓJ projekt to zrobię za free :P

PS. jeżeli chcesz tak w wielu miejscach logo to "efektowność" jego to przekleństwo :)
bo chciałem







A cała twórczość widnieje tu: WhiteBlackRose

decremi.pl/ portfolio

Łał. Bardzo mi się podobają Twoje prace, Shil. Zwłaszcza druga, gdzie kości reprezentują kości. Ta demoniczna dłoń również wygląda świetnie, ale przy podwójnej symetrii nieco sztucznie. Bardzo, bardzo fajny pomysł z tą twarzą i tak dalej. Jeśli to było rysowane na szybko, to podwójne łał. Spróbuję to wkleić w pdfa karty i druknąć, zobaczymy jak się prezentuje ;)

Quajs, projekt jest mój od początku do końca, za wyjątkiem karty postaci. Miały w nim być dwie aczwórki kumpla zgłaszającego chęć pomocy, ale koniec końców zgubił i te malutkie pliki. Otchłań jest obecnie moim drugim najukochańszym dzieckiem (zaraz po pracy podpierającej deterministyczną teorię Leibniza przesłankami naukowymi zamiast religijnych) i jestem bardzo wdzięczny za pomoc przy jej tworzeniu.

Hm, jeśli jest łatwy sposób zrobienia efektu żaru i bardziej imponujących motywów przy logu niezmiennym, mógłbym prosić o takie na okładkę? Uboższą wersję zastosowałbym wszędzie indziej, między innymi pomniejszoną na karcie postaci.



...i jeszcze jedno łał dla Shil! Świetna sprawa. W takich momentach bardzo często przeklinam nieproporcjonalność wyobraźni do umiejętności graficznych.



EDIT: Rozgrzebałem bardziej kartę, teraz jest już podział na przód i tył, zmieniłem też nieco rozkład - jeden obrazek na jedną stronę. Jest też trochę więcej miejsca na logo. Diagram z kośćmi wygląda świetnie, jutro go zobaczę wydrukowanego w świetle dnia. Dałoby się jeszcze położyć na dłoni ledwie widoczne sześcienne kostki?

Cieszę się, że się podoba. Ja także za free, dla mnie to miła odskocznia, a jak się podoba to już w ogóle miodzio:)
Kostki mogę dorysować, choć czemu sześcienne? Mogą być oczywiście:) I taką małą czaszeczkę na łańczuszku pzez palec przewieszoną.:D

Trochę potem usiądę moze do tej twarzy i ją zrobię niesymetryczną, by rzeczywiście była to twarz demona.
Zauważ, że to jest brąz, nie czerń, więc coś trzeba przesterować.


Wydrukowałem i pierwsza strona wygląda świetnie. Pozostawienie diagramu z kościami w domyślnym kolorze zupełnie nie przeszkadza. Ale jeśli po dodaniu loga zacznie, Foxit ma zdaje się opcję "decrease color depth", która nie powinna wpłynąć na jakość, prawda?

Domyślam się że w tej całej mojej pisaninie te kostki sześcienne mogły umknąć, ale wspominałem o nich w pierwszym poście. Postanowiłem opisywać wszystko jak najbardziej szczegółowo, bo w innych tematach zauważyłem narzekania na zlecenia bez wskazówek. A kostki dlatego, bo granie w Otchłań sprowadza się - oprócz narracji i fabuły, oczywiście - sprowadza się do turlania trzema kostkami dwudziestościennymi (w fachowej terminologii 3k20) i sześciennymi, czyli k6. Ten diagram pokazuje akurat ilość dostępnych k6. K6 to najzwyklejsze kostki jakich używa się też do grania w Chińczyka, Grzybobranie czy inne relikty z dzieciństwa, ale dobrze wpasowały się w zmiany mechaniczne, jakich potrzebowałem. Dlatego przeogromnie podoba mi się Twoja praca, już poza tym że masz fajny styl: umyślnie lub nie, kości ujęte są bardzo dwuznacznie, jak cały świat Otchłani oparty na wierze.

Dziękuję w takim razie za wolontariat, a jako że ten element na sto procent na karcie postaci zostanie, proszę o PW z imieniem i nazwiskiem do umieszczenia w stopce ;) Chyba że wolisz pozostać anonimowa, wtedy wstawię tam jedynie pseudonim.

ej no już bez przesady, wiem jak wyglądają k20 i k6, grywałam w D&D... mi chodziło tylko o to, czy rzeczywiście chcesz to zaznaczać, bo ja zrobiłam kości bardziej runiczne, szamańskie, znowu nie taki rzadki motyw...:)

Przepraszam, nie chciałem urazić. Po prostu w myśl "opisywania jak najbardziej szczegółowo" wrzucam te wszystkie obrazki dla lepszego - huh - zobrazowania i pobudzenia wyobraźni innych (teoretycznych) czytelników, którzy mogą nawet nie wiedzieć co to RPG, a znać się na grafice i móc pomóc ;) Bo mój "pomysł" na logo nie jest w sumie żadnym pomysłem. Albo kogoś nagle olśni i [o, własnie mnie złapało!*] wymyśli coś ciekawego do diagramu entropii.

*Widzę coś takiego. Skoro zaznaczać poziom szaleństwa kropkami wewnątrz kółek, to może zamiast kółek dać puste oczy? A stawiając kropkę sprawialibyśmy, że powstawałoby patrzące na nas oko. Co prawda takie bez tęczówki, ale to detal. Co o tym myślisz/myślicie? ;)

EDIT: A co do tych k6, to nie musi być bardzo zaznaczone. Może ledwo wystawać rożek z tej półotwartej dłoni. Taki delikatny smaczek.

 :D
hm, okej, myślałam że te kółka to mają być stricte w okrąg - jak nie, to możliwości jest naprawde dużo. Poprawiłam rękę, twarzyczkę, coś dodałam i przede wszystkim png, czemu nie krzyczysz że jpg dostałeś?





edit: pokaż potem tą kartę, pochwal się. Może więcej elementów pozastępować tam by wyglądało spójnie, a nie jakaś sklejka. Np. kółka, jak będzie ich więcej itd.