Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Autor Wątek: Sprity za kase!  (Przeczytany 915 razy)

0 Użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Xeed

  • *
  • Podziękowania otrzymane: 0
    • Zobacz profil
Sprity za kase!
« dnia: Lipiec 26, 2010, 00:31:20 »
Ktokolwiek slyszal o grze Tibia? Nie? Coz, szybko i na temat. Tibia to gra bardzo latwo skonstruowana, bez modeli i konkretnych tekstur gdzie cala oprawa graficzna polega jedynie na wyswietlaniu gotowych obrazkow:



Cala gra okazala sie byc na tyle latwo skonstruowana, ze znalazla sie ekipa ludzi, ktora dala rade stworzyc caly silnik gry, wlasny klient i grafike od zera. Dzieki temu powstaly tzw. Open Tibia Servery (OTS'y). Ilosc otsow jaka do tej pory powstala jest ogromna, lecz na chwile obecna powstaje taki, ktory pobije je wszystkie na glowe. Na kazdym jednym otsie ludzie robia jedno i to samo, kupuja miecze, uzywaja magii itd. Powstaje jeden w przyszlosci, swiat po wojnie nuklearnej. Mamy juz duzo zrobione, terazniejsze bronie, duzo skryptow i prawie gotowa mape, ale aby uczynic wszystko jeszcze lepszym potrzebujemy kogos, kto robilby dla nas takie wlasnie podstawowe grafiki. Jestem przekonany, ze dla kogos kto potrafi, robienie takich podstawowych spritow to chwila roboty, a i jeszcze dorobic bedzie mozna. Sprity (pojedyncze elementy graficzne ktorych uzywa silnik) zajmuja 32x32. Niektore potwory skladaja sie z czterech takich laczac razem kwadrat o wielkosci 64x64. Caly potwor sklada sie z trzech 'powiedzmy' animacji:

-Stojaca
-Ruch prawa stopa (czy tam stopami, lapami, mackami... doslownie czymkolwiek)
-lewa, lewym czymkolwiek.

Biorac pod uwage nasze wymagania w zaleznosci jakiego potwora bysmy potrzebowali bedziemy potrzebowac:

Obrazek stojacy i patrzacy w 4 strony
Obrazek idacy i patrzacy (animacja 1) w 4 strony
Obrazek idacy i patrzacy (animacja 2) w 4 strony

Lacznie 12 obrazkow. Dochodzi jeszcze fakt, ze kiedy bedziemy potrzebowac wiekszych potworow to wtedy ilosc tych pojedynczych grafik wzrosnie czterokrotnie.

Troche na temat samych grafik:





Tutaj niestety brakuje tej animacji stojacej, ale mam nadzieje ze oddalem mniej-wiecej wyglad tego, co jest nam potrzebne. Jak widac nie sa ta grafiki zbyt skomplikowane. Podczas ruchu potwora odtwarzane sa tylko dwie grafiki (prawa, lewa) Kiedy natomoast potwor sie nie rusza to stojaca. Nie ma zadnych animacji ataku itd. Cena za produkcje tych elementow jest do uzgodnienia. Najlepsza forma platnosci to wplata na depozyt bezposrednio do banku. Roboty bedzie calkiem sporo, wiec ktos kto nieciezka praca (tak mi sie wydaje) chcialby dorobic na pare piw w akademiku albo cos, to nie ma sprawy.

Jesli pojawiaja sie jakies pytania, prosze walic smialo, odpowiem na wszystkie. Moge tez wrzucic kazda pojedyncza grafike, powiedzmy niedzwiedzia jesli ktos by chcial dokladnie obejrzec jak to wyglada pod lupa.

Dopisze jeszcze nieco na temat samej produkcji. Ta jest wyjatkowo prosta jesli chodzi o jednostki ktore beda zajmowac jedynie jedna kratke. Sa to potwory jakie my nazywamy malymi. Odrozniamy jeszcze srednie, ktore zajmuja jedna cala kratke i wychodza nieco na nastepna (generalnie detale, jak czesc broni albo glowy, ogona) i duze zajmujace cale dwie kratki. Oto jak to wyglada:






Po polaczeniu w calosc (juz przez silnik gry) bedzie wygladac nieco tak:



Jeden duzy obrazek 64x64 i pozniej podzielony na potrzeby gry na 4x 32x32. Nie wiem czy trudne czy tez nie. To co widac zrobilem sam, jednakze bardzo mi nie wyszlo. Nie wiem czy widac, miala byc to Alien Queen i jak dla mnie wyszlo kiepsko.

Kazdy zainteresowany prosze pisac w temacie. Wkrotce umieszcze pierwsze zapotrzebowania, a bedzie sporo.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 26, 2010, 00:36:22 wysłana przez Xeed »