• Welcome to Forum graficzne Burning-Brushes.pl. Please log in or sign up.
 

Kalkulator Moov'a

Zaczęty przez moov, Sierpień 27, 2009, 19:17:41

Poprzedni wątek - Następny wątek
Znalazłem błąd w tym co Ci dałem. Teraz sam sprawdziłem i działa.
    int a, b, wybor, w, ok; 
     do
     { 
        cout << " \nPierwsza liczba: ";    // wprowadzanie pierwszej
        cin >> a;
        if (cin.fail()) //jesli wczytanie sie nie powiodlo
         {
            ok=0;
            cin.clear(); //czysci flage bledu strumienia
            cin.ignore(INT_MAX, '\n'); //usuwa wszystkie znaki z buforu strumienia
            cout << "Nie podano liczby, jeszcze raz";
         }
         else
         {
              ok=1;
         }
      }
      while (ok==0);   
      ok=0;
      do
      {                                           
        cout << " \nTeraz druga: ";
        cin >> b;
        if (cin.fail()) //jesli wczytanie sie nie powiodlo
         {
            ok=0;
            cin.clear(); //czysci flage bledu strumienia
            cin.ignore(INT_MAX, '\n'); //usuwa wszystkie znaki z buforu strumienia
            cout << "Nie podano liczby, jeszcze raz";
         }
         else
         {
              ok=1;
         }
      }
      while (ok==0);


btw. lepiej chyba dac typ float żeby w dzieleniu wychodziła liczba zmiennoprzecinkowa bo tak to tylko całkowita.

CytatAbik jakie std::cout ? lepiej dac po nagłowkach linijkę
wiem, ale już to pominąłem i się skupiłem na samej pętli : d

CytatCiekawe bo w Javie sprawdzenie typu zmiennej zajmuje znacznie mniej miejsca :)
bo Java to zupełnie inna bajka : d o wiele przyjemniejsza ; p

no ten pierwszy kod faktycznie nie działa, ten drugi już ok : d

oo Faktycznie działa, dziękuję bardzo - i fajnie, że opisałeś, bo ja się uczę dopiero.... :)
Float tak - wiem, jest do liczb rzeczywistych typem, tak? W każdym razie robiłem ten kalkulator od razu jak się nauczyłem czegoś i float jest dopiero potem, ale na pewno go udoskonalę :P.... Dzięki wielkie.


Gift from Vell:
Zapraszam do mnie do galerii.

CytatFloat tak - wiem, jest do liczb rzeczywistych typem, tak?
tak : d
podobnie jak double, ale double jest bardziej dokładny - zapamiętuje więcej liczb po przecinku, ale też za to zajmuje więcej miejsca w pamięci ; d