• Welcome to Forum graficzne Burning-Brushes.pl. Please log in or sign up.
 

Symulacja ugięcia.

Zaczęty przez m4the0, Czerwiec 07, 2012, 01:36:47

Poprzedni wątek - Następny wątek
Witam czy zna ktoś jakiś prosty sposób na zasymulowanie ugięcia jakiejś części obrazka, w dosyć prosty sposób lub trudniejszy jednak wtedy prosiłbym o dokładniejsze wytłumaczenie.
Dokładnie chodzi mi o to żeby na przykład uzyskać taki efekt jakbym wzór z załącznika namalował na belce, belka się ugina co powoduje zniekształcenie wzoru.
Bardzo proszę o pomoc.
Pozdrowienia.

chodzi Ci o to, że ten wzór musi przybrać kształt niby 3d?

filtr spherize ma opcję wyboru, w jakiej osi dokonywana jest sferyzacja, no i można ją robić np. tylko w pionie, czyli że zawija Ci u góry i u dołu obraz, także z płaskie obrazka zrobi Ci pseudo-trójwymiarowy walec (czy tam belkę)
wchodzisz ->Filter ->Distort ->Spherize
i ustawiasz Mode na Vertical only, o tak:


chyba, że Ci chodzi o coś innego to wytłumacz to lepiej

Nie do końca o to, nie musi tego przerabiać w 3d.
Tak jakbyś maił belkę dwu podporową z namalowanym tym wzorem, przyłożył siłę w środku belki, ta siła spowoduje jakieś tam odkształcenie belki i jednocześnie deformacje tego wzoru, i mi chodzi o to żeby zasymulować deformację wzoru bez fizycznego uginania belki. Lepiej tego nie umiem wytłumaczyć :)

dobra chyba rozumiem
jak np. masz belkę i w jakimś tam miejscu jest np. wygięta, to chciałbyś, żeby ten kształt też się wygiął, no nie?

na takie coś nie ma prostego rozwiązania i żadnego automatu bo liczba możliwych deformacji belki jest praktycznie nieskończona.
musiałbyś nałożyć ten wzór na belkę i później wycinać wzór w miejscach gdzie doszło do deformacji i ten wycięty fragment odpowiednio zdeformować narzędziami z menu ->Edit ->Transform ->Coś. Nie jest to jakoś specjalnie trudne od strony wymaganych umiejętności, ale wymaga dobrania odpowiedniej metody i narzędzia do deformacji.
na nic bardziej automatycznego nie mam pomysłu ;s