Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Autor Wątek: tutArk.pl - Upadły Anioł  (Przeczytany 2940 razy)

0 Użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

tadziu

  • *
  • Podziękowania otrzymane: 8
    • Zobacz profil
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
tutArk.pl - Upadły Anioł
« dnia: Grudzień 23, 2012, 10:57:14 »

Cześć! Jakiś czas temu padało do mnie sporo pytań o to jak powstawał top dla forum polskiej społeczności Diablo - D3Elite.pl. Całość zajęła mi chwilę czasu, ale świetnie się przy nim bawiłem. Proces jego tworzenia można by podzielić na cztery części: koncept -model - kolor - detal i nie przedłużając poniżej przygotowałem mały "Step by Step".

1. Koncept i model: dosyć szybko trafiłem z pomysłem i od razu mogłem zabrać się za bryłę. Wszelkie nie wielkie poprawki w pomyśle zachodziły już bezpośrednio w procesie podmalowywania, natomiast sam koncept posłużył mi jedynie za wizualizację i tak o to stworzyłem sobie model jako dobrą podstawkę do dalszej pracy:


*


Model trzeba było umieścić w projekcie forum, wielu z Was pewnie zauważy że już teraz zaszły drobne zmiany w bryle, by dopasować model i nadać mu zadowalające mnie kształty pobawiłem się narzędziami: Edit->Transform->Warp, Gumką [E] i PenToolem [P]. Po złapaniu formy rzuciłem wstępne cienie zaznaczone kolorem:


Jeszcze więcej cieni:


2. Pora na teksturkę, ja użyłem do tego tekstury popękanej ściany betonu i gdzieniegdzie spękanej z wysuszenia ziemi, całość oczywiście odpowiednio 'podkręcona' kolorystycznie:


Przyjąłem że moja postać - upadły anioł musi mieć jakieś diabelskie znamiona więc potrzebowałem ogni piekielnych, skrzydeł niczym gargulce no i odpowiednich kolorów, wziąłem więc Pędzel [B) i jazda:


Od samego początku na poziomie koncepcji wyobrażałem sobie postać w płaszczu, śmierć, upadły anioł, coś.. postać której miejsce w projekcie jest sensowne, nieprzypadkowe, dlatego wykminiłem że będzie ona trzymać to forum za jego szczyt - padło na menu. I tak w kwestii detalu doszły łapy i trochę bajery:


Ale gdzie są skrzydła? Skrzydła w ogromnej większości to tekstura, malowanko i zabawa w detal kolorkami, choć sam szkielet częściowo również jest bryłą 3D:


Nadajemy brakujący detal skrzydłom i trochę bajery ze swiatło-cieniami:


Kończąc pracę ze skrzydłem nadałem mu jeszcze trochę detalu, żyły, ostrza na końcach skrzydeł i odrobina podmalunku gdzieniegdzie, gotowe skrzydło odbiłem lustrzanie na drugą stronę, jeszcze chwilę przy nim popracowałem żeby nie wyglądało pixel w pixel identycznie i voilà:


Nie mamy jeszcze wcześniej zaplanowanych ogni piekielnych, do ich stworzenia użyłem stocka ogniska z którego powycinałem interesujące mnie elementy i złożyłem układ płomieni płonących za plecami, ale przed skrzydłami anioła. Do tego celu użyłem Lassa [L], Gumki [E], Pędzla [B) i zabawy kolorami: Ctrl+U (Hue/Saturation) i Ctr+L (Levels), warstwy ognia leżą przeważnie na mieszaniu Color Dodge:


Świetnie! mamy gotowego aniołka, pozostało zakupić jakiś porządny artwork, dodać logo D3Elite, ugadać się z flashowcem i po udanej współpracy zaprosić Was na www.d3elite.pl . Pozdrawiam!

Efekt końcowy:


Pozdrawiam i zapraszam na www.tutark.pl!

Abik

Odp: tutArk.pl - Upadły Anioł
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 23, 2012, 13:38:00 »
niezły efekt, dzięki za tuta!

Kenty^

  • *****
  • Podziękowania otrzymane: 80
    • Zobacz profil
    • Forum Graficzne
  • Ostatnie nagrody:
  • Layout of the Fortnight #4
  • Userbar of the Week #30
Odp: tutArk.pl - Upadły Anioł
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 23, 2012, 23:54:04 »
dzięki stary