• Welcome to Forum graficzne Burning-Brushes.pl. Please log in or sign up.
 

tutArk.pl - Upadły Anioł

Zaczęty przez tadziu, Grudzień 23, 2012, 11:57:14

Poprzedni wątek - Następny wątek

Cześć! Jakiś czas temu padało do mnie sporo pytań o to jak powstawał top dla forum polskiej społeczności Diablo - D3Elite.pl. Całość zajęła mi chwilę czasu, ale świetnie się przy nim bawiłem. Proces jego tworzenia można by podzielić na cztery części: koncept -model - kolor - detal i nie przedłużając poniżej przygotowałem mały "Step by Step".

1. Koncept i model: dosyć szybko trafiłem z pomysłem i od razu mogłem zabrać się za bryłę. Wszelkie nie wielkie poprawki w pomyśle zachodziły już bezpośrednio w procesie podmalowywania, natomiast sam koncept posłużył mi jedynie za wizualizację i tak o to stworzyłem sobie model jako dobrą podstawkę do dalszej pracy:


*


Model trzeba było umieścić w projekcie forum, wielu z Was pewnie zauważy że już teraz zaszły drobne zmiany w bryle, by dopasować model i nadać mu zadowalające mnie kształty pobawiłem się narzędziami: Edit->Transform->Warp, Gumką [E] i PenToolem [P]. Po złapaniu formy rzuciłem wstępne cienie zaznaczone kolorem:


Jeszcze więcej cieni:


2. Pora na teksturkę, ja użyłem do tego tekstury popękanej ściany betonu i gdzieniegdzie spękanej z wysuszenia ziemi, całość oczywiście odpowiednio 'podkręcona' kolorystycznie:


Przyjąłem że moja postać - upadły anioł musi mieć jakieś diabelskie znamiona więc potrzebowałem ogni piekielnych, skrzydeł niczym gargulce no i odpowiednich kolorów, wziąłem więc Pędzel [B) i jazda:


Od samego początku na poziomie koncepcji wyobrażałem sobie postać w płaszczu, śmierć, upadły anioł, coś.. postać której miejsce w projekcie jest sensowne, nieprzypadkowe, dlatego wykminiłem że będzie ona trzymać to forum za jego szczyt - padło na menu. I tak w kwestii detalu doszły łapy i trochę bajery:


Ale gdzie są skrzydła? Skrzydła w ogromnej większości to tekstura, malowanko i zabawa w detal kolorkami, choć sam szkielet częściowo również jest bryłą 3D:


Nadajemy brakujący detal skrzydłom i trochę bajery ze swiatło-cieniami:


Kończąc pracę ze skrzydłem nadałem mu jeszcze trochę detalu, żyły, ostrza na końcach skrzydeł i odrobina podmalunku gdzieniegdzie, gotowe skrzydło odbiłem lustrzanie na drugą stronę, jeszcze chwilę przy nim popracowałem żeby nie wyglądało pixel w pixel identycznie i voilà:


Nie mamy jeszcze wcześniej zaplanowanych ogni piekielnych, do ich stworzenia użyłem stocka ogniska z którego powycinałem interesujące mnie elementy i złożyłem układ płomieni płonących za plecami, ale przed skrzydłami anioła. Do tego celu użyłem Lassa [L], Gumki [E], Pędzla [B) i zabawy kolorami: Ctrl+U (Hue/Saturation) i Ctr+L (Levels), warstwy ognia leżą przeważnie na mieszaniu Color Dodge:


Świetnie! mamy gotowego aniołka, pozostało zakupić jakiś porządny artwork, dodać logo D3Elite, ugadać się z flashowcem i po udanej współpracy zaprosić Was na www.d3elite.pl . Pozdrawiam!

Efekt końcowy:


Pozdrawiam i zapraszam na www.tutark.pl!