(https://burning-brushes.pl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fs6.ifotos.pl%2Fimg%2Flogopng_xwpqppw.png&hash=54e641df32a8b3772d36be1f0cc7458a511ea488)
Cześć! Jakiś czas temu padało do mnie sporo pytań o to jak powstawał top dla forum polskiej społeczności Diablo -
D3Elite.pl. Całość zajęła mi chwilę czasu, ale świetnie się przy nim bawiłem. Proces jego tworzenia można by podzielić na cztery części:
koncept -model - kolor - detal i nie przedłużając poniżej przygotowałem mały "Step by Step".
1. Koncept i model: dosyć szybko trafiłem z pomysłem i od razu mogłem zabrać się za bryłę. Wszelkie nie wielkie poprawki w pomyśle zachodziły już bezpośrednio w procesie podmalowywania, natomiast sam koncept posłużył mi jedynie za wizualizację i tak o to stworzyłem sobie model jako dobrą podstawkę do dalszej pracy:
(https://burning-brushes.pl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fs6.ifotos.pl%2Fimg%2F2PNG_rqxhqqs.PNG&hash=fe51ba4882306aafa72b682f65f595a341e8e9de)
*
(https://burning-brushes.pl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fs6.ifotos.pl%2Fimg%2F1PNG_rqxhqqe.PNG&hash=209e4d969eb44af19eb30cdf3d0cb4198fc36677)
Model trzeba było umieścić w projekcie forum, wielu z Was pewnie zauważy że już teraz zaszły drobne zmiany w bryle, by dopasować model i nadać mu zadowalające mnie kształty pobawiłem się narzędziami:
Edit->Transform->Warp,
Gumką [E] i
PenToolem [P]. Po złapaniu formy rzuciłem wstępne cienie zaznaczone kolorem:
(https://burning-brushes.pl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fs4.ifotos.pl%2Fimg%2F1jpg_xwpnaps.jpg&hash=e627679a45b2c4ccd6ed6505927927f085dc6a64)
Jeszcze więcej cieni:
(https://burning-brushes.pl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fs6.ifotos.pl%2Fimg%2F2jpg_xwpnapq.jpg&hash=c3f12e77294ed429b46899285e14cd911c01283f)
2. Pora na teksturkę, ja użyłem do tego tekstury popękanej ściany betonu i gdzieniegdzie spękanej z wysuszenia ziemi, całość oczywiście odpowiednio 'podkręcona' kolorystycznie:
(https://burning-brushes.pl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fs4.ifotos.pl%2Fimg%2F3jpg_xwpnahh.jpg&hash=3bd16b339875e8d55b90e5c6cb027500ad741e25)
Przyjąłem że moja postać - upadły anioł musi mieć jakieś diabelskie znamiona więc potrzebowałem ogni piekielnych, skrzydeł niczym gargulce no i odpowiednich kolorów, wziąłem więc
Pędzel [B) i jazda:
(https://burning-brushes.pl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fs6.ifotos.pl%2Fimg%2F4jpg_xwpnahn.jpg&hash=d29d95b0e51c3e865ddf0c234adfa02579dc1457)
Od samego początku na poziomie koncepcji wyobrażałem sobie postać w płaszczu, śmierć, upadły anioł, coś.. postać której miejsce w projekcie jest sensowne, nieprzypadkowe, dlatego wykminiłem że będzie ona trzymać to forum za jego szczyt - padło na menu. I tak w kwestii detalu doszły łapy i trochę bajery:
(https://burning-brushes.pl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fs4.ifotos.pl%2Fimg%2F5jpg_xwpnahw.jpg&hash=950e3fa306a5f7368917a161b6ef002f84e35365)
Ale gdzie są skrzydła? Skrzydła w ogromnej większości to tekstura, malowanko i zabawa w detal kolorkami, choć sam szkielet częściowo również jest bryłą 3D:
(https://burning-brushes.pl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fs6.ifotos.pl%2Fimg%2F6jpg_xwpnaha.jpg&hash=06662fafb00c65aefc49e88b2199f1637621d546)
Nadajemy brakujący detal skrzydłom i trochę bajery ze swiatło-cieniami:
(https://burning-brushes.pl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fs6.ifotos.pl%2Fimg%2F7jpg_xwpnarp.jpg&hash=27c78fd67ae084be30f9e1639ac624cb48ea3f55)
Kończąc pracę ze skrzydłem nadałem mu jeszcze trochę detalu, żyły, ostrza na końcach skrzydeł i odrobina podmalunku gdzieniegdzie, gotowe skrzydło odbiłem lustrzanie na drugą stronę, jeszcze chwilę przy nim popracowałem żeby nie wyglądało pixel w pixel identycznie i voilà:
(https://burning-brushes.pl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fs4.ifotos.pl%2Fimg%2F8jpg_xwpnare.jpg&hash=83e3c995fe054a9070920ada72b5f29a234b62b5)
Nie mamy jeszcze wcześniej zaplanowanych ogni piekielnych, do ich stworzenia użyłem stocka ogniska z którego powycinałem interesujące mnie elementy i złożyłem układ płomieni płonących za plecami, ale przed skrzydłami anioła. Do tego celu użyłem
Lassa [L],
Gumki [E],
Pędzla [B) i zabawy kolorami:
Ctrl+U (Hue/Saturation) i
Ctr+L (Levels), warstwy ognia leżą przeważnie na mieszaniu
Color Dodge:
(https://burning-brushes.pl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fs6.ifotos.pl%2Fimg%2F9jpg_xwpnara.jpg&hash=213944a1302ddb36a6336e2c228bb7fbb0e85105)
Świetnie! mamy gotowego aniołka, pozostało zakupić jakiś porządny artwork, dodać logo D3Elite, ugadać się z flashowcem i po udanej współpracy zaprosić Was na www.d3elite.pl (http://www.d3elite.pl) . Pozdrawiam!
Efekt końcowy:
(https://burning-brushes.pl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fs4.ifotos.pl%2Fimg%2F10jpg_xwpnarq.jpg&hash=69b7a86f02eefc49df113806d52bf12191a4d822)
Pozdrawiam i zapraszam na www.tutark.pl (http://www.tutark.pl)!