• Welcome to Forum graficzne Burning-Brushes.pl. Please log in or sign up.
 

Fotografia produktowa - poradnik, jak zacząć?

Zaczęty przez Annoyer13, Marzec 09, 2023, 17:17:43

Poprzedni wątek - Następny wątek
Fotografia produktowa staje się coraz bardziej popularna. Zdjęcia produktów są niezbędne w dzisiejszych czasach, w których konsumenci oczekują, że firmy będą wykorzystywać wszystkie dostępne narzędzia, aby przedstawić swoje produkty w najlepszym świetle. Zdjęcia produktów są obecnie tak samo ważne, jak reklamy w telewizji lub w prasie. W rzeczywistości, zdjęcia produktów mogą nawet przewyższyć inne formy reklamy w zakresie skuteczności. Dlatego też właściciele e-sklepów, sprzedawcy na platformach e-commerce oraz wszyscy pracujący w branży internetowej powinni zadbać o to, by ich zdjęcia produktów były jak najlepsze.

Fotografia produktowa może być naprawdę skuteczna, o ile wykonane są w odpowiedni sposób. Najważniejsze jest to, aby zdjęcia były wyraźne i dobrze przygotowane. Oprócz tego należy pamiętać, że zdjęcia powinny zrobić wrażenie i przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów. Żeby to osiągnąć, powinny one skupiać się na szczegółach i być tworzone z pasją.

Przygotowanie produktu i tła do fotografowania

Fotografowanie produktów ma szereg wymagań, z których najważniejszym jest czystość i porządek. Usuwanie kurzu, tłuszczu i innych zanieczyszczeń z produktu oraz otoczenia jest pierwszym krokiem do sukcesu. Kolejnym krokiem jest wybór odpowiedniego tła. Przy fotografii produktowej najczęściej stosuje się tło białe lub czarne, dlatego też wielu fotografów decyduje się na zakup namiotu bezcieniowego. Tła w namiocie bezcieniowym nie odbijają światła, dzięki czemu można uzyskać profesjonalny efekt bez efektu cienia. Używanie tego typu sprzętu może zaoszczędzić dużo czasu i pomóc w uzyskaniu dobrych rezultatów w fotografii produktowej.

Ułożenie produktu

Odpowiednie ułożenie produktu w kadrze podczas fotografii produktowej jest kluczowe, aby zapewnić klientom jasny obraz o tym, czego oczekują. Najlepszym rozwiązaniem jest ustawienie produktu na środku zdjęcia, tak aby nie było nic, co go zasłaniałoby. Przy fotografii odzieży szczególnie ważne jest, aby ubrania były ułożone w odpowiedni sposób, ponieważ pomięte lub złożone ubrania nie odzwierciedlają ich rzeczywistego wyglądu. Warto zastosować technikę ducha lub wykonać zdjęcie produktowe na modelu, aby pokazać produkt w jak najlepszym świetle. Wykorzystanie odpowiedniego układu produktu w kadrze może zwiększyć zaufanie klientów do marki, a to może przekładać się na większe zyski.

Oświetlenie produktu

Aby uzyskać najlepszy możliwy efekt podczas fotografowania produktów bezcieniowo, należy zapewnić odpowiednie oświetlenie. Słońce to zbyt mało, dlatego należy sięgnąć po namiot bezcieniowy z panelami LED lub ringiem, aby zapewnić właściwe doświetlenie. Aby uzyskać pełne doświetlenie z każdej strony, warto rozważyć dokupienie trzech lamp pierścieniowych. Światło ciągłe, którego udzielają te lampy, jest nieocenione, ponieważ umożliwia precyzyjne regulowanie mocy i temperatury barwowej. Tak dobrane oświetlenie zagwarantuje, że zdjęcie produktu z odwzorowaniem naturalnych kolorów i autentycznym wyglądem, będzie prezentowało się wyśmienicie.

Ostrość zdjęcia

Rozmazane zdjęcia to wielki problem dla wszystkich, którzy zajmują się fotografią produktową lub po prostu szukają dobrego zdjęcia. Aby zapewnić odpowiednią ostrość, konieczne jest zainwestowanie w odpowiednie akcesoria fotograficzne. Stabilny statyw do aparatu jest niezbędny, aby uniknąć wstrząsów. Nie musi to być wysoki, drogi sprzęt – wystarczy zwykły trójnóg do postawienia na stole. Z kolei stabilizator pozwala na wykonywanie zdjęć w bezruchu, co zapewni znakomitą jakość. Investycja w takie akcesoria to gwarancja uzyskania wyraźnych i wyrafinowanych zdjęć.

Różne perspektywy

Aby dostarczyć klientom pełen obraz oferowanego produktu, ważne jest, aby pokazać go z różnych perspektyw. Najłatwiejszym sposobem jest wykonanie kilku zdjęć z przodu, z tyłu i z boku, aby obejrzeć cały produkt, a nie tylko jego części. Co więcej, w przypadku niektórych produktów można wykonać także zdjęcia z góry. Ważne jest, aby wszystkie zdjęcia były spójne, dlatego najlepiej jest zdecydować się na jedną z dwóch orientacji ułożenia kadru - poziomą lub pionową.

Nowatorskim sposobem prezentowania produktów jest wykorzystanie fotografii obrotowej. Polega ona na wykonaniu serii zdjęć podczas obracania produktu na podstawce. Daje to realistyczny obraz oferowanego produktu i możliwość obejrzenia go z każdej strony. W ten sposób klienci mogą dokładnie zapoznać się z produktem, zanim dokonają zakupu.

Obróbka w programie graficznym


Fotografia bezcieniowa wymaga odpowiedniej techniki, lat doświadczeń i zdolności fotografa, aby uzyskać obraz, który dokładnie odzwierciedli przedmioty takimi, jakimi są w rzeczywistości. Jednak nawet przy użyciu tego wszystkiego, czasem może zajść potrzeba delikatnego retuszu. Ten proces polega na poprawieniu kontrastu lub korekcie cieni, aby uzyskać bardziej naturalny wygląd zdjęcia. Oczywiście, fotomontaż nie jest dozwolony w takiej fotografii. Dlatego też, postprodukcja zdjęć powinna być ograniczona do minimalnych poprawek, aby zachować autentyczny wygląd produktu.
duzykadr.pl


Wielokrotne powtarzanie kłamstwa nie czyni go prawdą.